2010. október 14., csütörtök

Karfiol-brokkoli rakottas



Tegnap csináltam ebédre ezt a karfiolos-brokkolis ételt. Nagyon egyszerű, és gyorsan elkészül.
A hozzávalókat csak nagyjából adom meg, mert nem mértem őket. Igazából maradék - felhasználás céljából készültek. Rántott karfiolt csináltam, és pár rózsát félreraktam ehhez, valamint előszedtem a fagyasztóból egy fél zacskó fagyasztott brokkolit hozzá.
Mindenesetre a végeredmény finom lett.

Hozzávalók:

kb. 25 - 25 dkg brokkoli és karfiol
2 dcl tejszín
3 tojás
20 dkg reszelni való sajt
só, őrölt bors,
szárított oregánó
csipetnyi reszelt szerecsendió



A karfiolt félpuhára főztem sós vízben, majd a vége felé beledobtam a fagyasztott brokkolit is. Ezzel együtt még főztem pár percig, majd leszűrtem. A visszamaradt levet ne öntsük ki, jó kis alap zöldséglevesekhez.

A zöldségeket egy hőálló tál aljába rendeztem, és ráreszeltem a sajtot. A tojásokat felvertem, hozzáadtam a tejszínt és a fűszereket, majd a tetejére öntöttem.

180 °C-ra elömelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütöttem.

Megjegyzés: ha valaki szeretné, akkor ehet mellé párolt rizst, vagy akár sült krumplit is, de én csak így önmagában fogyasztottam.
Kedvünk szerint gazdagíthatjuk egyéb zöldségekkel és fűszerezhetjük ízlésünk szerint.

6 megjegyzés:

Nelli írta...

Nagyon guszta!:-)

Szemi írta...

Köszi!

Ami írta...

Ez aztán jól néz ki :)

Bianka írta...

Nyammi

egycsipet írta...

Nagyon guszta lett! :) Akár köretként is fincsi lehet.

Szemi írta...

Ami, Bianka, kössz! :))

egycsipet, biztos szuper köretnek is!