2010. október 26., kedd

Sült hagymás tönkölylisztes pogácsa



Ennek a pogácsának a receptjét tegnap kaptam Stellától, és úgy gondoltam,hogy rögtön ki is próbálom.
Bár az eredeti receptben csak teljeskiőrlésű tönkölyliszt volt, én most egy kicsit könnyítettem rajta, egy részét lecseréltem finom őrlésű fehér tönkölylisztre.
Aztán mikor a tészta már kelt a gépben, azon kezdtem gondolkodni, hogy mivel tudnám egy kicsit felturbózni. Eszembe jutott, hogy egy főzős fórumon egyszer olvastam,hogy milyen finom a sült hagyma a pogácsában. Mivel a sült hagymát egyébként is szeretjük, úgy gondoltam, hogy itt az idő, hogy kipróbáljam. :))

Az íze messze felülmúlta a várakozásaimat, nagyon finom lett!

Hozzávalók:

30 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg finom őrlésű fehér tönkölyliszt
15 dkg vaj / margarin
10 dkg juhtúró
2,5 dkg élesztő
2 dcl tejföl
2 egész tojás + 1 a kenéshez
1 mokkáskanál cukor
4 teáskanál só

1 jó nagy fej hagyma
kevés zsír vagy olaj

A hozzávalókat beleraktam a kenyérsütögépbe és megvártam, míg jó alaposan bedagasztotta.
Akinek nincs gépe, természetesen kézzel is megcsinálhatja. Ebben az esetben kicsit langyosítsuk meg a tejfölt, és futtassuk fel benne az élesztőt. Gépi dagasztásnál erre nincs szükség.

Tegyük egy jól belisztezett deszkára, és letakarva hagyjuk pihenni 30 percig.
Közben a zsíron vagy az olajon /én most mangalicazsírt használtam/ pirítsuk aranysárgára az apróra vágott hagymát. Vigyázzunk, hogy ne égjen meg, mert akkor keserű lesz. Hagyjuk kihűlni.




Nyújtsuk ki a tésztát, és egyenletesen elosztva szórjuk rá a hagymát,majd csurgassunk rá 2-3 evőkanállal a zsírból is, amiben sült.
A tésztát hajtogassuk, majd letakarva ismét hagyjuk 30 percig pihenni. A hajtogatást háromszor ismételjük meg.



Végül nyújtsuk ki a tésztát, kenjük le a tetejét a felvert tojással, majd egy éles késsel kockázzuk be. Egy pogácsaszaggatóval szaggassuk ki, és rakjuk sütőpapírral bélelt tepsire.

Kapcsoljuk be a sütőt 180 °C-ra. Amíg melegszik, addig hagyjuk letakarva pihenni a pogácsákat a tepsin.
Kb. 25-30 perc alatt sülnek készre.

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Eszméletlen jó ötlet, finom lehet

Nelli írta...

Egyszer sütöttem már ehhez hasonlót, de abba kis szalonna darabokat is kellett tenni.Finom lehetett!:-)

egycsipet írta...

Jajj, de guszta! Szívesen megkóstolnám! :)

Mézigörl írta...

Már viszem is a receptet! Annyira guszta, és ráadásul még tönkölyből is van! :)))

Szemi írta...

Bianka, egycsipet, tényleg nagyon finom! Aki szereti sült hagymát, annak ez biztos ízleni fog.

Nelli, a szalonna biztos nem rontja el! :))

Mézigörl, így van, duplán jó! Finom is és egészséges is! :)