2011. február 9., szerda

Diós bögrés süti



Mostanában elég ritkán sütök édességet, de már nagyon megettem volna valami finomat. Lehetőleg olyasmit, ami gyorsan elkészül. Ilyenkor jól jön a régi bögrés süti, aminek a hozzávalóit csak össze kell keverni, és már mehet is a sütőbe.
Az eredeti receptet most egy kicsit reformosabbra változtattam. De beírom mindkét változatot, aztán mindenki eldöntheti, hogy melyiket szeretné elkészíteni. :))

Hozzávalók:

1 bögre darált dió
1 bögre cukor
1 bögre finomliszt
1 bögre tej
1 egész tojás
1 csomag sütőpor
1 evőkanál fahéj
1 citrom reszelt héja

Először összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd hozzáadjuk a tejet és a tojást. Nem kell sokáig kavargatni. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral /vagy pedig kivajazzuk és lisztezzük/, és beleöntjük a masszát. Berakjuk a 170 °C-ra előmelegített sütőbe, és kb. 25 perc alatt készre sütjük.
Ha kihűlt, felszeleteljük. A tetejét meghintjük egy kevés porcukorral. A tányéron adhatunk mellé egy kis sárgabaracklekvárt is.

Amit változtattam rajta: a liszt felét teljeskiőrlésű tönkölylisztre cseréltem. A cukor helyett xukrot, azaz nyírfacukrot használtam, mégpedig kevesebbet, mert szerintem édesebb,mint a rendes cukor.

Megjegyzés:

A bögrés sütik visszatérő kérdése, hogy ugyan mekkora is a bögre ??
Most lemértem az enyémet, a lisztet átöntöttem egy mérőedénybe, amiben ez a 4 dcl-es vonalig ért. Nyírfacukorból pedig csak a 2,5 dcl csíkjáig töltöttem.
A tepsi, amiben sült, 30 x 35 cm-es, így épp kellően magas lett.

A sütibe rakhatunk mazsolát, vagy valamilyen gyümölcsöt is.


17 megjegyzés:

Belly írta...

Köszi,hogy eszembe juttattad.

Bianka írta...

Ez csakis finom lehet

Gizi írta...

Egy pohár kakaó mellé most lecsúszna egy-két szeletke.:)

Szemi írta...

Néha a legegyszerűbbek a legfinomabbak! :)

Névtelen írta...

Köszönöm a férjem nevében is ő ugyanis cukros.

Szemi írta...

Remélem ízleni fog neki! :) Nézz körül nálam, van több receptem is, amit cukorbetegek is ehetnek.

Névtelen írta...

Kedves Szemi:)
Nagyon finom volt ez a sütike!
Most cukorral sütöttem, de legközelebb nyírfacukorral is kipróbálom.
És nézegetem a többi receptjeidet is :)

Szemi írta...

Köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy ízlett! :)

Névtelen írta...

Szia!
Az én lányom 1.es típ cukorbeteg. Ergo cukor helyett magas fruktóz tartalmú MÉZZEL (kb. feleannyival mint amennyi cukor ment volna bele)csináltam és graham liszttel. Fincsi és szinte karácsonyi illatot áraszt!
Köszi!

Szemi írta...

Köszönöm a visszajelzést, nagyon örülök, hogy ízlett! :)
Próbáld ki legközelebb nyírfacukorral, xilittel, az sokkal jobb a cukorbetegek számára, mint a méz.

Névtelen írta...

most sül:-) kíváncsian várjuk az élményt:-) köszi az ötletet, nem volt vajam egy dkg sem itthon így találtam erre a receptre

Névtelen írta...

most sül:-) kíváncsian várjuk a végeredményt
nem volt egy dkg vajam sem itthon így találtam rá erre a receptre, köszi

Szemi írta...

Szia Kisgidus!

Remélem nektek is ízleni fog! :)

Unknown írta...

Szia :) kipróbáltam isteni finom lett bár én nem piskóta formában készítettem el, hanem muffin formában és a közepébe tettem hazi barack lekvárt :D lenne egy olyan kérdésem, hogy a tésztába tehetek e holland kakaóport esetleg h kakaós diós sütike legyen? válaszodat köszönöm!

Szemi írta...

Kedves Márti, köszönöm szépen a visszajelzést, nagyon örülök, hogy neked is ízlett! :) Jó otlet a muffin forma, és bele a lekvár.
Persze, tehetsz bele kakaót, egész nyugodtan.. biztosan nagyon finom lesz úgy is. :)

timcsi írta...

Szia,

ez a süti vmi isteni! Egy nagyon esős napot dobott fel. Tényleg minimális az anyagok felhasználása. Én picit átalakítottam. Tönköly és rozslisztet használtam, ill. a diót picit durvára hagytam. A fahéj-citrom intenzív íze tökéletes. Nagyon köszi a receptet!!! :)

Szemi írta...

Köszönöm szépen a visszajelzést, nagyon őrülök, hogy ízlett! :)