2011. február 14., hétfő

Torta vörösboros mákkrémmel



A receptet egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam. Bár elsőre nekem kicsit furának tűnt, hogy a mák nem a tésztába kerül, hanem a torta krémjébe, de ismerősöm meggyőzött: szerinte isteni finom! :) Én meg elhittem neki, és mivel férjem imádja a mákot minden változatban, úgy gondoltam, hogy neki biztosan ízleni fog. Nem tévedtem! :))

A recepten egy picit változtattam , mert az eredetiben a tésztába dió kell, én viszont mandulát raktam bele, mert az volt itthon, és a cukrot lecseréltem nyírfacukorra, hogy azért én is ehessek belőle egy kicsit. :)

Hozzávalók:

Tészta:

5 dkg margarin
7 dkg xukor /nyírfacukor/
1 egész tojás
7 dkg tönköly rétesliszt
7 dkg grahamliszt
10 dkg darált mandula
2 dcl tej

Mákkrém:

1,5 dcl vörösbor
25 dkg darált mák
10 dkg xukor /nyírfacukor/
1 teáskanál fahéj
4 dkg kandírozott narancs

Tejszínes krém:

4 dcl tejszín
2 evőkanál kakaó
2 dkg xukor /nyírfacukor/ darálva
1 csomag habfixáló por

A díszítéshez 5 dkg fehér csoki.

A tészta hozzávalóit összekeverjük, és egy sütőpapírral bélelt formába öntjük. Én most egy szív alakú szilikonos formát használtam, azt nem kell kikenni semmivel, anélkül is szépen kijön belőle a tészta. 160 °C-ra előmelegített sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem. Mikor megsült, egy porcukorral leheletvékonyan meghintett deszkára borítottam. A porcukor azért jó, mert nem engedi,hogy leragadjon a meleg tészta.

Amíg sült a torta, elkészültek a krémek is. A kandírozott narancsot fél órára a borba áztattam, majd a fahéjjal és a xukorral együtt felforraltam, és összekevertem a mákkal. Langyosra hűtöttem, és a már kihűlt tésztára kentem.

A tejszínt a kakaóval, darált xukorral és a habfixálóval együtt kemény habbá vertem. Rákentem a mákkrém tetejére, és a torta oldalát is bekentem vele.
Hűtőbe raktam, hogy jól lehűljön. Díszítéshez megolvasztottam a fehércsokit, és a torta tetejére csurgattam.

3 megjegyzés:

Mónika írta...

Gyönyörűséges!

Bianka írta...

Fenséges

Chef Viki írta...

Elképzeltem az ízeket - állati finom lehetett!!!