2014. augusztus 7., csütörtök

Kenyér helyett - szénhidrátmentes puffancs


Egy totál ch mentes valami, ami a kenyér illúzióját adja.. egy totális fehérje puffancs.. :))
Ahol találtam, ott Atkins zsemleként szerepelt, de szerintem zsemlének nevezni erős túlzás, legalábbis az enyémeket biztosan, mert túl laposak lettek..

A Malvin diétázik! blog írója ajánlotta a figyelmembe, én pedig nagyon megörültem neki. Egy csomó mindent megeszek kenyér vagy péksüti nélkül, de néha azért néha hiányzik. Mint például ma is, mert csináltam egy isteni házi májpástétomot csibemájból.. ami első körben resztelt máj volt, csak a maradék alakult át pástétommá. Most rák módon fogom beírni a recepteket, mert a legtöbben a szénhidrátmentes kenyérpótlóra kíváncsiak /milyen meglepő.. :)) /, hát legyen az az első. 





Hozzávalók:

25 dkg túró
6 egész tojás
1 mokkáskanál só

Ennyi? Igen, mindössze ennyi.. :) A túrót a tojások sárgáival és a sóval elkeverjük. A tojásfehérjéket habbá verjük, majd beleforgatjuk a túróba.
Sütőpapírral bélelt tepsire egy kanállal halmokat rakunk. Kb. 180 °C-ra előmelegített sütőbe toljuk, és nagyjából 15-20 perc alatt készre sütjük, majd rácsra szedve hagyjuk kihűlni. 





Malvin blogján látható, hogy ő szépen félbe tudta vágni a korongokat, nekem ehhez túl laposak lettek. Vagy túl keményre vertem a habot, vagy összetörtem, mikor belekevertem a túrót, nem tudom.. De igazából teljesen mindegy, mert az egyiket megkentem a pástétommal, a másikat ráraktam, és kész passz, kész a tökéletes fehérje szendvics. :)
Ebből az adagból nekem 20 darab lett, kb. 8-10 cm átmérővel.




9 megjegyzés:

Piroska írta...

Ez nagyon tetszik! Kipróbálom!!

Piroska írta...

Ez nagyon tetszik! Kipróbálom!!

Szemi írta...

Remélem neked is ízleni fog! :)

Unknown írta...

Ma megsütóttem,valóvan lehet kenyérpótlónak nevezni.Finom lett.

Szemi írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett, és köszönöm a visszajelzést! ♥

Unknown írta...

Karfiolos kenyérpótlót keresem

Szemi írta...

Sajnos olyan recept nekem nincs a blogon, de a neten biztosan találsz.

Lilcsi írta...

A 25 dkg túró 12,5 g szénhidrátot jelent... ám így is jóval kevesebb, mint a zsemléé, vagy kiflié, esetleg szelet kenyéré.

Lilcsi írta...

A 25 dkg túró 12,5 g szénhidrátot jelent... ám így is jóval kevesebb, mint a zsemléé, vagy kiflié, esetleg szelet kenyéré.