2011. március 22., kedd

Kenyér díszbe öltözve



Új szerelem kapott el, már ami a kenyérsütést illeti. :)

Terikénél láttam már régebben is , hogy milyen szépen mintázott kenyereket süt (a többi kreatív kalácsáról már nem is beszélve!) Nagyon szeretek nála nézelődni, nagyon finom kalácsokat, péksütiket készít.
Most elárulta azt is, hogy hogyan készülnek ezek a mintás kenyerek . Nekem több sem kellett, rögtön begyúrtam egy egyszerű fehérkenyérnek valót. Legközelebb az ő kenyér receptjét is kipróbálom, most azért nem ment, mert abba kovász is kell, én meg ugye rögtön és azonnal akartam ilyen mintás kenyeret! :))

Megrajzoltam:



Aztán kisütöttem:



Talán elfogult vagyok, de szerintem nagyon szép lett! Persze látom a hibákat is, legközelebb majd igyekszem elkerülni őket (már alig várom, hogy tovább mintázhassak!). A közepén kicsi erős lett a vágás, ott jobban szétnyílt a kenyér. És a minta is jobban kivehető lenne, ha kicsit világosabbra sütöttem volna.
Viszont egy cseppet sem bánkódom, ugyanis pont azt a fenti forradásos részt szeretjük a legjobban, és azt is imádom, ha jó pirosra sül egy kenyér! :)


Posted by Picasa

15 megjegyzés:

gondaanyu írta...

Hű, nagyon ügyes vagy. Terikénél is megcsodálom mindig, de nem merek ilyet , mert nekem biztosan szétrepedne. Bár ahogy írtad is, az a legjobb része:)

Szemi írta...

Gondaanyu, így van, ha szétreped is, kárba nem vész! :))
Egyébként csak az a lényeg, hogy épphogycsak be legyen vágva a tészta.

babette írta...

Nagyon szép!!!!
Kacsasütőben sütötted?

Szemi írta...

Köszi Barbette! Igen, abban, 8 literes jénai kacsasütőben. De épphogy csak elfért benne, pedig csak 75 dkg lisztből készült. :)

Citromhab írta...

Gyönyörű lett!!

Bianka írta...

Igazi remekmű

Nelli írta...

Gyönyörű lett, biztos a belseje is finom, foszlós.:-)

Blogkonyha írta...

Gyönyörű lett a kenyér! Pengével mintáztad?

Szemi írta...

Citromhab, Bianka, köszi! :)

Nelli, tényleg finom lett a belseje is.

Illeskrisz, köszi. Igen, pengével mintáztam. :)

Gizi írta...

Csodálatos!!! Nagyon ügyes vagy, csak ámulok és bámulok, most már nálad is, nemcsak Terikénél.:)

egycsipet írta...

Nem vagy elfogult, szerintem csodaszép lett! :)

Jade írta...

Jujj, nagyon szep lett a kenyered! Igazan gyonyoru!!!

Szemi írta...

Köszönöm, kedvesek vagytok ! :)

Atkáriné Terike írta...

Jaj! Most találtam meg a csodás kenyeredet. Nagyon örülök,hogy ennyire szép lett.
Az nem baj,hogy megreped. Valahol mindíg megreped és pont azért szép. A mézeseknél mértani fontossággal kell mintázni de a kenyér teljesen más. A repedés maga a csoda!
Had repedjen!
Csak így tovább!

Szemi írta...

Köszi Terike! Van még hová fejlődnöm, de te jó tanító vagy, mindig megyek hozzád ötletekért.:)
Egyébként enni a repedés körüli részt szeretjük a legjobban, az a legfinomabb! :))