2010. november 16., kedd

Édes élet cukor nélkül ? Igen ! A válasz: Xukor!



Akik régebb óta járnak a blogomra nézelődni, már biztos észrevették, hogy az utóbbi időben egyre inkább előtérbe kerülnek az olyan ételek, édességek, amiben a hagyományos cukrot mással helyettesítem.

Nem titok, hogy kb. fél éve tudtam meg, hogy inzulinrezisztenciám van. Először kicsit kétségbe estem, hogy mi lesz most? Mit fogok ezután sütni, főzni? Nem mondom,hogy kifejezetten édesszájú vagyok, de azért néha szívesen megeszek pár szelet finom sütit. Itt pedig tiltólistás a finomított liszt, és hát elsősorban ugye a finomított fehér cukor. De ugyanígy a nádcukor , szőlőcukor is, vagy a méz...

Azt tudtam, hogy ha egy mód van rá, a mesterséges édesítőszereket el akarom kerülni. Rengeteg cikket olvastam arról, hogy több kárt okoznak a szervezetünkben, mint azt gondolnánk.
Olvastam rosszat a szaharinról éppúgy, mint a ciklamát alapú édesítőkről. Persze pro és kontra mindig vannak érvek, nem vagyok tudós, úgyhogy ebben nem tudok dönteni, és nem is akarok.
De az biztos, hogy ahhoz épp elég volt, hogy elvegye a kedvem attól, hogy bármelyiket is használjam. Ugyanezért nem fogyasztok lightos üdítőket sem...

Elkezdtem keresgélni a neten, hogy mivel tudnám helyettesíteni a cukrot, ami lehetőleg természetes alapanyagú. Először a steviára találtam rá.
Ez egy növény, aminek az édes leveleiből készítenek édesítőszert.Csupa jót olvastam róla mindenhol, úgyhogy rögtön vettem is. Viszont csak folyékony formában jutottam hozzá, ami a reggeli kávé édesítésére tökéletes volt /bár megjegyzem, hogy van egy kis mellékíze, de ezt megszoktam/, viszont itt nagyjából meg is állt a tudományom. Hiszen a legtöbb sütibe a cukor nem csak az édes íz miatt szükséges, hanem az állagát, a térfogatát is adja. Például egy piskóta nehezen készülhetne úgy el, hogy a tojásba és a lisztbe belecseppentek 6 csepp steviát.

Tehát tovább keresgéltem, és akkor találtam rá a nyírfacukorra. Többféle név alatt forgalmazzák, például xylit, xukor.
Erről az édesítőszerről eddig mindenhol csupa jót olvastam, engem nagyon meggyőzött. Ami a legfontosabb, az az, hogy pontosan ugyanúgy néz ki, mint a hagyományos cukor /lásd a fenti képet.../, és nincs semmi mellékíze! Könnyen lehet vele sütni, mert pontosan annyi kell belőle, mint a hagyományos kristálycukorból.

De ezenkívül még számos jó tulajdonsággal bír. Csak néhányat felsorolok ezek közül:

- Természetes módon segíti a súlykontrollt
- Támogatja a stabil vércukor szintet
- Csökkenti a cukor és a szénhidrát utáni vágyat
- Glikémiás indexe csak 7, felszívódása lassú
- Csökkenti a fogszuvasodás kockázatát és lepedék képződését
- Igazoltan használható Candida kúra idején is
- Lúgosító és méregtelenítő hatású
- Jótékony hatással bír a bakteriális megbetegedéseknél

Ha valaki ettől többet is szeretne megtudni arról, hogy hogyan is hat a szervezetünkre a nyírfacukor, az IDE és IDE kattintva ezt megteheti.
Két dologra nem jó csak a nyírfacukor, az egyik pont a baktériumölő hatásával függ össze. Kelt tészták készítéséhez nem alkalmas, mivel nem engedi az élesztőgombák szaporodását sem.
Természetesen a töltelékbe már használhatjuk a nyírfacukrot.:))
A másik pedig az, hogy nem karamellizálható. Nos én úgy gondolom, hogy ezek elhanyagolhatóak a számos jó tulajdonsága mellett.

Mivel én már elég régóta használom, többféle beszerzési forrást is felkutattam. Sajnos a legtöbb helyen elég drágán, 4000,- ft körüli áron jutottam hozzá.

Nemrégiben viszont rátaláltam arra a beszerzési forrásra, ahol eddig a legkedvezőbb áron lehet megvenni a nyírfacukrot, amit itt XUKOR néven árulnak.
A Xukor előnyei közé tartozik még az is, hogy kizárólag európai /Finnország/fa alapanyagból, hidrolízis útján készül, és Európában is gyártják.

Ez a hely IDE kattintva megtalálható.

És van még egy jó hírem a blog olvasóinak! Az alábbi kuponkóddal 10 %-os kedvezményre jogosultak minden megrendelt kilogramm Xukor árából!

A kuponkód : szemi 1

A kuponkódot a vásárlás véglegesítésekor kell az ajándékutalvány mezőbe beírni.
Regisztráció szükséges.

Amennyiben érdekli önt ez a lehetőség, kattintson ide, és rendelje meg a Xukrot!


30 megjegyzés:

Ildy írta...

Nagyon köszi a hasznos infókat!:)

Névtelen írta...

Pontosítsunk. A Xilit NEM nyírfa-cukor. Azt kukorica csutkából vonják ki. És olcsóbb is a nyírfa-cukornál. Amúgy én azt használom és nagyon meg vagyok elégedve. hideg folyadékban is jól oldódik, sütni is lehet vele. Befőzésre még nem próbáltam.

Szemi írta...

Ildy, szivesen. :))

Kedves Névtelen! Én ezt másképp tudom.

A Xylitol egy szerves vegyület /C5H1205/, tulajdonképpen egy cukoralkohol. Mivel először nyírfából nyerték ki ezt a vegyületet, így rajta maradt a nyírfacukor név.
Maga a xylit viszont másban is előfordul, többféle gyümölcsben és zöldségben ismegtalálható. A nyírfán kívül leginkább kukoricacsutkából vonják ki. Viszont mindkettő végeredménye maga a xylit.

A Xukor éppenhogy fa alapú, mint ahogy a csomagolásán is olvasható, mégis jelentősen olcsóbb.

Tulajdonképpen elmondható, hogy minden nyírfacukor xylit , de nem minden xylit nyírfacukor.:))

Egyébként én is nagyon elégedett vagyok vele! Én már csináltam vele lekvárt is, nagyon jó lett.

Aliz írta...

Kedves Szemirámisz!
Próbáltam rendelni, de a kuponkódot nem fogadja el.
Ezt írja:
"Nem található az ajándékutalvány. Kérjük, hogy próbálja újra." Egyébként köszönöm az ötletet, pont ilyesmit kerestem, és kókuszolajat is találtam.:)
Köszi.

Szemi írta...

Kedves Aliz!
Kérlek legyél egy napig türelemmel, talán csak holnap fog aktiválódni a kód, de mindenképpen működni fog. Holnap próbálkozz újra, remélem addigra rendeződik a dolog.

Nóra írta...

Nagyon jó,köszi!

Ottis írta...

Nagyon hasznos dologról írtál, jó tudni és ismerni az ilyeneket!Köszi!

Latsia írta...

Szemi, én is hónapok óta nyírfacukorral édesítek, maga a tökély, igazad van!!!:-)

Aliz írta...

Rendben, köszönöm szépen.:)

Nelli írta...

Köszi Szemi, hogy megosztottad velünk beszerzési hely forrását.
Megyek nézelődni.

Szemi írta...

Nóra, Ottis, köszi. :))

Már egy ideje érlelődött bennem,hogy írni kéne róla, mert sajnos még mindig kevesen ismerik.
Pedig akár egészséges valaki, akár cukorbeteg, mindenképpen hasznos dolog.

Latsia, ugye milyen jó?

Szemi írta...

Nelli, igazán szivesen! Jó lenne, ha minél többen használnák!

Alexandra írta...

Teljesen jók az infóid a xylitről-nyírfacukorról.

Ciripbogár írta...

már többször halottam róla, de a bejegyzésed megadta a végső lökést, köszi!

Bianka írta...

Nagyon hasznos volt

Aliz írta...

Megkaptam a kedvezményt, el is küldtem a rendelést. Most én is elkezdek kisérletezni, meg kipróbálok pár receptet az oldaladról. Nagyon örülök, és köszönöm szépen,hogy felhívtad rá a figyelmünket.:)

Szemi írta...

Alexandra,Bianka, köszi.

Ciripbogár, próbáld ki nyugodtan, meglátod, elégedett leszel az eredménnyel. :))

Alíz, nagyon örülök, hogy végül sikerült érvényesíteni a kedvezményt.

Kriszta írta...

http://nyirfacukor.hu

Ez az eredeti honlap. Már évek óta működik. Az árával sajnos nem vagyok tisztában, de ami Szeminél van, biztos olcsóbb. És ha ugyan olyan jó... :) Én is szeretném ezt használni, de sajnos nem tudom megvenni. :(

Szemi írta...

Kriszta, amit én ajánlottam az ugyanolyan jó, viszont jóval olcsóbb, és a kuponkóddal még ebből az árból is kapsz 10 % kedvezményt.
Így talán számodra is elérhetőbb lesz.

Kriszta írta...

Szemi!
Most szerettem volna rendelni cukrot, de nem fogadja el a kuponkódot (regisztráltam). Ilyenkor mi van??? Meg most látom, hogy a személyes átvételért is fizetni kell (vidéken). Majdnem annyit, mintha a posta hozná ki. Ez idei újítás, vagy tavaly is így volt?
K.

Szemi írta...

Kedves Kriszta!
Tavaly is fizetni kellett a személyes átvételnél is, hogy pontosan mennyit, azt nem tudom.

Megérdeklődöm, hogy miért nem fogadja el a kupónkódot, és amint megtudom, itt írok választ is. Utoljára mikor beszéltem a cég képviselőjével, azt mondta,hogy nincs időben korlátozva ez az akció.

Kriszta írta...

Szemi!
Ezt nem is kell kitenned az oldalra, csak szólok, hogy sem a Te, sem pedig Max kódjával nem működött a kedvezményes rendelés, tehát valami gond van a rendszerrel, mert Praktika kódjával simán fel tudtam adni a megrendelést. Ha netán kaptok valami jattot a megrendelések után, akkor megéri utána nézni a dolognak!
K.

Szemi írta...

Mindenképpen utánanézek, mert ha már nem működik a kód, akkor azt tudatnom kell az olvasókkal, nem szeretnék senkit téves információkkal ellátni.
Már írtam is a cégnek, és amint válaszolnak, azt itt közlöm.

Szemi írta...

Kedves Kriszta!
Megjött a válasz a kérdésre, bemásolom ide:

"Sajnos elégé gyakori, hogy a felhasználóknak nem sikerül a kódot érvényesíteniük, durván minden tizedik esetben fordul elő. A probléma oka, vagy a vásárló rossz helyen próbálja érvényesíteni, vagy pedig olyan böngészőt használ, ami valamilyen okból nem kompatibilis a rendszerünkkel.

A rendelés végén a megjegyzés rovatban betudja írni a kódot és ebben az esetben manuálisan kerül érvényesítésre, illetve levelet tud küldeni, melyben jelzi, hogy jogosult a kedvezményre."

Kriszta írta...

Kedves Szemiramisz! :)

Köszönöm a tájékoztatást. :)

Mindhárom kóddal ugyan úgy próbálkoztam, oda írtam, ahova kell (máshova szerintem nem is lehet, és a megrendelés sem túl bonyolult, nincs mit elnézz), ugyan azt a böngészőt használtam (azért a mai világban szép, ha egy Firefox-ot nem ismer meg a rendszer), de csak a 3. kód működött. Csak jelezni szerettem volna a problémát feléd. :)

Biztosan az eladók rendszerében volt a hiba, nem én szúrtam el valamit, mert többször is próbálkoztam a Te kóddal (szünettel, szünet nélkül is írva a számot), és nem indítottam újra a böngészőt sem, egyszerűen a másik kódot fogadta el.

Mindegy is, a lényeg, hogy Ők is tudnak a problémáról, nem egyedülálló a dolog.

Szemi írta...

Szia Kriszta!

Én köszönöm, hogy jelezted a problémát. Jó tudni az ilyesmiről. :)
A Firefox teljesen jó böngésző szerintem.

A lényeg, hogy végül sikerült rendelned. :)

Bruce írta...

Sziasztok!

Budapesten van ingyenes személyes átvétel, sajnos vidéken csak pikkpakk pontok, ami tényleg fizetős.
A kuponkódproblémát elvileg orvosoltuk :) elnézést a kellemetlenségért.

Nóra írta...

Szia Szemi!
Most rendeltem tőlük először xukrot, korrekt az oldal, az ár, és tényleg működött a kódod is.
Köszönöm a lehetőséget!

Nóra írta...

Csak egy rövid visszajelzést szeretnék adni: azóta is rendszeresen rendelek tőlük a kódoddal.
Köszönöm!

Szemi írta...

Nóra, köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy elégedett vagy! :)