2010. október 8., péntek

Tönkölykiflik, fűszeresen




Végre jó a sütőm! Kicseréltük benne a fűtőszálat, remélem,hogy egy darabig most már működőképes lesz.
Mi mással is avathattam volna fel, mint egy finom péksütivel? Fűszeres Eszternél bukkantam rá ezekre guszta tönkölykiflikre, úgy gondoltam, hogy ezt ki kell próbálnom!
Annak ellenére, hogy elég magas a teljeskiőrlésű liszt aránya benne, úgy nézett ki a képen,mintha fehérlisztből lenne. A recepten nem változtattam, csak a fűszereket igazítottam az én ízlésemhez.

Hozzávalók:

40 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
10 dkg sima tönkölyliszt /esetleg BL-80-as kenyérliszt/
1 kiskanál sikér
3 dcl langyos víz
0,5 dcl extra szűz olívaolaj
1 dkg élesztő
1 kiskanál méz
2 kiskanál só
1-1 mokkáskanál szárított oregánó,bazsalikom és kakukkfű





Mindent beleraktam a kenyérsütőgépbe,majd 20 perc múlva kivettem a bedagasztott tésztát.
Átraktam egy kelesztőtálba, és letakarva 1,5 órán keresztül pihentettem.

Ekkor kivettem, kör alakúra nyújtottam, és 12 cikkelyre vágtam. Ezeket a szélesebb felüktől kezdve feltekertem, és egy sütőpapírral bélelt tepsire raktam.
Kb. 0,5 órán keresztül letakarva hagytam még pihenni. Közben a sütőt 220 °C-ra melegítettem, az aljába egy kis edényben vizet raktam, hogy gőzösítsem.
Mikor elérte a kellő hőfokot, beraktam a kifliket, és 15 perc alatt, légkeveréssel készre sütöttem.

A sütőből kivéve rögtön lespricceltem hideg vízzel, és rácsra téve hagytam kihűlni.

Olyan jó fűszeres illatok terjengtek tőle a konyhában, hogy egyet muszáj volt még langyosan megennem.

Feta sajttal, paradicsommal, kevés olívaolajjal meglocsolva, isteni volt!

Megjegyzés: ezek így nem túl nagy méretű kiflik, ha nagyobbat szeretnénk, akkor csak 8 vagy 10 részre osszuk el a tésztát.


9 megjegyzés:

Ani írta...

Szemi! Ezek gyönyörűek!

Bianka írta...

Hű nagyon szépségesek lettek

Szemi írta...

Ani, Bianka, köszi!

Gizi írta...

Örülök hogy újra jó a sütőd és megint tudsz vele ilyen csodaszép kifliket, na meg persze mást is sütni.

Nelli írta...

Finom foszlós!:-)

Névtelen írta...

Szemi, ezek a kiflik valami gyönyörűek! Szerintes rozslisztből is jó lenne?

Szemi írta...

Gizi, Nelli, köszi!

Kedves Névtelen,köszönöm neked is!

Szerintem teljesen rozslisztből nem lenne ugyanilyen. A rozslisztnek sokkal alacsonyabb a sikértartalma. A rozskenyereket sem sütik csak rozslisztből, mindig keverik búzaliszttel. Szerintem esetleg a tk. tönkölylisztnek csak a 20-30 %-át lenne érdemes rozslisztre cserélni.

egycsipet írta...

Ááá, ismét a mérnöki pontosságú, gyönyörűséges kifliformázás! :) Csodásak!

Szemi írta...

Köszi egycsipet! :))

Pedig csak a könnyebbik végét fogtam meg a dolognak. :))
Így a legegyszerűbb, cikkekre vágni a kör alakú tésztát, és feltekerni.