2010. október 14., csütörtök

Kétsajtos pogácsa



Ez a pogácsa most úgy készült, hogy összeházasítottam két régebbi pogácsareceptemet.
A túrós pogácsát és a juhtúrós-fetás pogácsát. Fetasajtom volt itthon egy kevés, azt akartam elhasználni, és így jött ez össze.

Hozzávalók:

35 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg sima tönkölyliszt
1 dcl tejföl
1 dcl langyos tej
3 dkg élesztö
1 tojás
15 dkg olvasztott vaj
15 dkg fetasajt
2 csapott evőkanál só
1 kiskanál cukor

20 dkg reszelni való sajt

1 tojás és magvak a tetejére




A hozzávalókból a kenyérsütőgépben lágy tésztát dagasztottam /szükség szerint adjunk hozzá egy kis tejet vagy lisztet, ahogy a tészta kívánja/.
Kb. 50 percig hagytam kelni, majd erősen lisztezett deszkán kinyújtottam. Ráreszeltem a sajt 3/4-ed részét, majd hajtogattam. Letakarva 20 percig hagytam pihenni.

Újból kinyújtottam, kb. 2 centi vastagra, a tetejét lekentem tojással, és a maradék sajtot ráreszeltem. Szaggathatunk belőle pogácsákat is, de én most a gyorsabb utat választottam, és a pizzavágóval szépen felkockáztam. A tetejére még különféle magvakat szórtam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam.

A sütőt felmelegítettm 180 °C-ra. Amíg melegedett, addig a pogácsák még pihentek a tepsin /ez nagyjából 15-20 perc/. Majd kb. 20 perc alatt készre sütöttem. Ebből az adagból két tepsivel jött ki.

Megjegyzés: elég sós lesz a pogácsa, de mi így szeretjük. Ha valaki kevésbé sósan szereti, akkor kevesebbet tegyen bele a receptben megadottnál!

5 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Tk. liszt ide vagy oda, gyönyörű levegős, könnyű lett!

Hajtogatott tésztából mindig szögletes pogácsát sütök, nincs szabáshulladék :-)))

Bianka írta...

Imádom, ide vele :)

Szemi írta...

Viki, tényleg szinte nem is lehetett rajta érezni a tk. lisztet. A szögletes pogi nagyon praktikus dolog! :))

Bianka, csak vigyed! :))

Memi írta...

Nyami, guszták, már nem is tudom másból elképzelni a sütiket csak teljes kiőrlésűből :-)

Szemi írta...

Memi, én nem vagyok ilyen fegyelmezett, én szivesen enném a fehérliszteset is! :))