2010. október 30., szombat

Narancsos sütőtök krémleves



Nagyon szeretem a sütőtököt, de eddig leginkább csak egyszerűen megsütve ettem. Viszont úgy gondoltam,hogy éppen itt az ideje, hogy kipróbáljam a belőle készíthető levest is.
Nekiláttam az internetet böngészni, és a bőség zavara fogadott. Ahány recept, annyiféle fűszer és íz, én meg töprengtem,hogy melyik is legyen...

Végül a "Chili és Vanília" oldalán talált recept fogott meg a legjobban. És mivel a napokban sikerült vennem a piacon két gyönyörű, mézédes tököt, ma meg is csináltam.

A hozzávalókon és az elkészítés módján nem változtattam, csak annyit, hogy én a krumplit kihagytam belőle, és helyette is almát használtam.

Hozzávalók:

1 kg sütötők
2 alma
1 közepes fej lilahagyma
2-3 evőkanál méz
1 narancs leve
kevés citromlé
1 l leszűrt zöldségleves
só,bors,szerecsendió
friss kakukkfű
5 dkg vaj
1,5 dcl tejszín

A tököt megmostam, kétfelé vágtam, magházát kikapartam. Egy sütőpapírral bélelt tepsire raktam, és 180 °C-on kb. 50 perc alatt készre sütöttem.



Közben a vajon megfuttattam az apróra vágott hagymát a kakukkfűvel együtt, épp csak üvegesre. Majd hozzáadtam a mézet, kicsit karamellizáltam, és felöntöttem a zöldséglevesseel.
Beleraktam a meghámozott,kockára vágott almát, és lefedve addig főztem,míg az alma megpárolódott.
Ekkor hozzáadtam a tök kikapart húsát, és egy botmixerrel pürésítettem. Visszaraktam a tűzre,picit megsóztam, borsoztam, frissen reszelt szerecsendióval megszórtam, és beleöntöttem a narancs és citromlevet.
Az egészet összeforraltam, majd a tejszínnel felöntöttem.

Egy száraz serpenyőben megpirítottam két marék tökmagot, majd tálaláskor a tányéron a tetejére szórtam.

Narancs- és citromlevet ízlés szerint tehetünk bele többet vagy kevesebbet is, esetleg egy kis barnacukorral édesíthetjük a kész levest, ha szükséges.


3 megjegyzés:

egycsipet írta...

Hát én sütőtökből már készítettem ezt-azt, de a levesre még nem szántam rá magam. A hozzávalók alapján ez finom lehet... :))

Bianka írta...

Izgalmas és finom

Szemi írta...

Egycsipet, nekem is ez volt az első próbálkozásom.

Bianka, tényleg finom volt. :))