2009. október 11., vasárnap

Fonott kalács és briós




Ezt a receptet Max oldalán találtam.
Nagyon hálás vagyok neki,hogy közzétette, nekem ez lett A Tökéletes Kalács! Elkészítettem már többféleképpen, fonott kalácsnak, briósnak, megtöltöttem túróval, mákkal,mindig nagyon finom volt.

Hozzávalók:

10 dkg rétesliszt
30 dkg simaliszt
26 dkg kenyérliszt /vagy 16 dkg rétesliszt+50 dkg simaliszt/
3 dcl langyos tej
1 egész tojás
6 dkg olvasztott vaj
1-2 evőkanál olaj
10 dkg kristálycukor
2 vaníliás cukor
4 dkg élesztő
csipetnyi só szerint
kb. 2 maréknyi mazsola.

Ezeket a kenyérsütőgépbe raktam, bekapcsoltam a dagasztóprogramot /ez 1,5óra/ .
Mikor elkészült,kivettem, megformáztam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam, és még kicsit kelni hagytam /kb. 15 prcig/.
Közben a sütő aljába egy kis edénybe vizet raktam, és a sütőt előmelegítettem 50 °C-ra.
A kalácsokat ekkor lekentem egy felvert tojással, ilyenkor szórom meg mákkal, szeletelt mandulával is. Majd beraktam a sütőbe, és 20 percig kelni hagytam ,majd rákapcsoltam 175°C-ra , és készre sütöttem.
Kb. 30 perc alatt sül meg, de látni is fogjuk a színén, hogy mikor jó.

Mikor kivettem, még forrón megkentem langyos cukrozott tejjel.Ettől szép fényes lett a héja, és finom, foszlós a belseje.

Nincsenek megjegyzések: