2009. december 14., hétfő

Harcsapaprikás túrós csuszával




Hozzávalók:

70 dkg harcsafilé
1 nagyobb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
5 dkg füstölt szalonna
1 zöldpaprika
1,5 dcl száraz fehérbor
olaj, só,bors,pirospaprika

30 dkg tészta
25 dkg túró
2 dcl tejföl

Egy serpenyöben olajat hevítettem, ráraktam a kisebb kockára vágott szalonnát,és kicsit kisütöttem.Majd hozzáadtam az apróra vágott hagymát,fokhagymát,zöldpaprikát,és lefedve pároltam kis ideig.
Ekkor jöhetett bele a kisebb kockákra vágott harcsafilé . Óvatosan kevergetve minden oldalát hirtelen fehérre sütöttem,sóztam,borsoztam, 1 púpozott kiskanálnyi pirospaprikával megszórtam,majd felöntöttem kb. 1,5 dcl jó minöségű száraz fehérborral.
Mégegyszer finoman átkevertem, és 15 percen keresztül, fedő nélkül főztem. Ekkor már nem szabad kevergetni, csak néha megrázni az edényt, különben összetörik a hal húsa.
A végére szépen elfő róla a folyadék, és csak sűrű szaft marad.

A klasszikus recept szerint ezt túrós tésztával kell tálalni. Ezért amíg főtt a hal, elkészítettem a köretet:
Kifőztem a tésztát sós vízben, leszűrtem, és összekevertem a sóval kicsit átgyúrt túróval.
Tányérra rendeztem a tésztát, a halat, és a tetejére raktam 1-2 evőkanálnyi tejfölt.

Kínáljuk mellé azt a fehérbort, amivel a harcsapörköltet felengedtük.

1 megjegyzés:

Ami írta...

Ez az egyik kedvenc ételem. Nagyon guszán néz ki :).