2009. december 6., vasárnap

Zsúrpogácsa




Ezt a receptet még régebben mentettem el az NLc-ről,ahová  Kuzsu írta be. Már többször is elkészítettem, mert gyorsan elkészül és nagyon finom, omlós pogácsa a végeredmény. Előfordult, hogy nem volt időm a pogácsaszaggatással bajlódni, akkor derelyevágóval rudakat vágtam belőle.

Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
25 dkg margarin
2 dcl tejföl
1 egész tojás + 1 tojássárgája a tetejére
1 sütőpor
1 evőkanál só

A lisztet elkeverjük a sütőporral,sóval, majd hozzáadjuk a vajat, és összemorzsoljuk.
Utána beledolgozzuk a tojást és a tejfölt. Pár órára hűtőbe tesszük (de ez nem okvetlenül fontos, volt, hogy enélkül sütöttem, és úgy is jó volt.)
Mikor kivettük, lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtjuk.Megkenjük a tetejét a tojássárgájával,és pogácsákat szaggatunk belőle. Reszelhetünk rá sajtot, megszórhatjuk szezámmaggal vagy köménymaggal is a tetejét.

A kimaradt tésztát újra összegyúrhatjuk és kiszaggathatjuk,amíg el nem fogy.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk, és 180°C-ra előmelegített sütőbe toljuk. Kb. 10-15 perc alatt készre sütjük.
Vigyázzunk,hogy éppencsak aranyszínű legyen, mert ha elkezd kicsit barnulni, akkor nagyon száraz lesz az állaga.

Megjegyzés: nekem elbírt még egy kis lisztet, kb. 5 dkg-ot adtam hozzá gyúrás közben,mert nagyon ragacsos volt a tésztája, de ez mindig a liszttől függ.






Nincsenek megjegyzések: