2009. december 25., péntek

Gyömbéres-citromos keksz



Az utóbbi időben rajongója lettem a gyömbérnek,ennek a különösen illatos, csípős, kesernyés ízű fűszernek. Amikor frissen reszelve az ételekhez adom, az illata felér egy aromaterápiával.
Az ételek ízesítésére a gyömbért legjobb frissen használni, így a legaromásabb. A friss, lédús gyömbérgyökeret vékonyan hámozzuk meg, szeleteljük fel, majd vágjuk kis darabokra, vagy reszeljük finomra reszelőn.
Mivel igen jellegzetes fűszer, mással nem helyettesíthető. Pikáns, enyhén csípős ételeket készíthetünk vele,de használhatjuk édességek készítéséhez is.
Intenzív aromája miatt adagolásával takarékosan kell bánni, mert túladagolása esetén kellemetlen, kesernyés ízt kap az étel.

Ezt a kekszreceptet Grenadine oldalán találtam. Rögtön tudtam,hogy ezt nekem ki kell próbálnom! Nagyon finom lett, pléhdobozban tárolva sokáig eláll. Persze csak akkor,ha sikerül magunk elől jól eldugni, külölnben egy-kettőre hűlt helyét találjuk! :))

Hozzávalók:

10 dkg vaj
22 dkg liszt
fél zacskó bourbon vanília
5 dkg cukor
1 citrom leve és reszelt héja
1 tojás
1 mokkáskanál sütőpor
1 teáskanál reszelt gyömbér

Alkotórészeket gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, majd rúddá formálva, alufóliában egy éjszakára hidegre tesszük. Fél centi vastag korongokra vágjuk, s kristálycukorban egyenként meghempergetjük.
A felét sima kristálycukorban ,a másik felét pedig barnacukorban forgattam meg.
Szépen egymás mellé sorakoztattam öket egy sütőpapírral bélelt tepsin.



170 °C-ra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sültek. Míg a fehércukorba forgatott kekszek világosabbak lettek, a barnacukorba forgatott kekszek karamellesebb színt kaptak .
Ebből a mennyiségből nekem 30 darab lett.

Nincsenek megjegyzések: