2009. december 21., hétfő

Mézespuszedli



Már tavaly is ódákat zengtek az NLC-n Bilonka mézes puszedlijáról. El is mentettem magamnak a receptet, de akkor valahogy mégis úgy esett,hogy nem sütöttem meg. Na, ez súlyos hiba volt! Nagyon-nagyon finom, puha, fűszeres, egyszóval ez nem más ,mint "A PUSZEDLI" ! Bilonka, köszönet a receptért!

Hozzávalók:

60 dkg liszt
4 tojás
15 dkg porcukor
25 dkg méz
5 dkg zsír
4 evőkanál tejföl
2 teáskanál vaníliás cukor
0,5 teáskanál őrölt gyömbér
0,5 teáskanál őrölt szegfűszeg
2 teáskanál szódabikarbóna

A mázhoz további 25 dkg porcukor.

3 tojás sárgáját és 1 egész tojást kikeverjük a porcukorral. A mézet és zsírt együtt a mikróban meglangyosítjuk, és jól elkeverjük,hogy a zsír teljesen elolvadjon a mézben.
Hozzáadjuk a tojással kikevert porcukorhoz, majd beletesszük a tejfölt és a fűszereket. Végül mehet bele a liszttel elkevert szódabikarbóna.
Alaposan összegyúrjuk, és 1 napra a hűtőbe tesszük. Másnap kivesszük , és a masszából golyócskákat formázunk. Egyformák lesznek, ha egy teáskanállal szedjük ki.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk.



Nekem 3 tepsin, 60 darab lett belőle. 160-170 °C-ra előmelegített sütőben , 10-12 perc alatt készre sütjük. Amíg sülnek készítsük el a mázat.

Mielőtt kivesszük a sütőből a puszikat, erős fogadalmat teszünk, hogy nem faljuk be így rögtön az egészet, hanem először megkenjük a mázzal. :))



Máz: A maradék 3 tojásfehérjéből és pár csepp citromléből habot verünk , hozzáadunk 25 dkg porcukrot kanalanként, és tovább verjük,míg szép fényes és sűrű nem lesz.

A sütőből kivett puszedlikat még forrón belemártogatjuk a mázba, és sütőpapírra téve hagyjuk megszáradni.

Tipp: én nem mártogattam,mert úgy túl sok máz ragadt rá, hanem ecsettel szépen rákentem. A máz felébe kakaóport és rumaromát kevertem.A fele puszedli fehér, a másik fele barna mázat kapott. Csináltam úgy is,hogy mindkettőből raktam rá egy-egy mokkáskanállal, és egy kis villával összevegyítettem,ezek lettek a márványosak. Szórhatunk rá mindenféle dekor cukorkát is.

A fűszerezése nálam úgy alakult,hogy frissen őrölt gyömbért raktam bele 1 kiskanállal, és őrölt szegfűszeg helyett készen kapható mézesfűszer-keveréket 1 szűk evőkanállal,valamint egy kiskanálnyi fahéjat.

4 megjegyzés:

Nóra írta...

Dee szépek lettek!

Bianka írta...

Csodálatosak

Névtelen írta...

Szia! Én Gergő vagyok 7 éves kisfiú. Nagyon szépet csináltál a Nagymamádnak, én is ki fogom próbálni anyával. Szeretek főzni, sütni. köszönjük a szép mézes képeket!

Szemi írta...

Szia kedves Gergő!
Nagyon örülök,hogy írtál, és köszönöm a dicséretet!
Jó sütögetést, ugye megírod, hogy milyen lett? :))