2009. december 27., vasárnap

Mákos rudak



Ezt a receptet Chef Viki oldalán találtam,mikor sós rágcsálnivaló után kutakodtam a gasztroblogokban. Nagyon megörültem neki, végre valami más, mint a megszokott pogácsák! Az biztos,hogy gyakran fogom csinálni, osztatlan sikert aratott a vendégek körében. Ráadásul nagyon gyorsan elkészül. Az igaz,hogy nagyon gyorsan el is fogy! :))


Hozzávalók:

25 dkg margarin
40 dkg rétesliszt
10 dkg reszelt sajt
5 dkg egész mák
1/2 csomag sütőpor
1-2 kanál tejföl
2 kávéskanál só

Ezeket gyorsan összegyúrtam, és kb. 0,5 cm vastagra kinyújtottam.Szaggathatunk belőle pogácsát, de én a gyorsabb utat választottam, és egy derelyemetszővel csíkokra vágtam.
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és ráraktam.
180 °C-ra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt készre sütjük.

Tipp: lekenhetjük a tetejét tojássárgájával, és szórhatunk rá sajtot, vagy külölféle magvakat.
Én nem raktam rá semmit, szerintem anélkül is tökéletes volt.


4 megjegyzés:

Moha írta...

Látom te is megfertőződtél:)) Én is ezt tettem fel ma!

Szemi írta...

Már ránézésre is igéretes volt, de az íze engem teljesen lehengerelt!

Nóra írta...

Hmm, ez most nagyon guszta az édességekben gazdag karácsony után. :-)
Nagyon boldog, sikeres, egészséges és receptekben gazdag új esztendőt kívánok!

Szemi írta...

Nóra, köszönöm szépen, és neked is ugyanezt kívánom!