2019. március 1., péntek

Banános kevert süti ( paleo )


A kedvenceim ezek a gyorsan elkészíthető, és semmi különleges hozzávalót nem igénylő sütik. Ezt a receptet nemrég találtam Anita blogján , gyorsan ki is próbáltam. Egy picit módosítottam a hozzávalókon, mivel édes, nekem a 0,5 teáskanál só soknak tűnt bele. Biztosan gyakran fogom készíteni, nagyon jól megfelel akár tea, kávé mellé, de elvivős sütinek is, ha hosszabb útra megyek. 

Hozzávalók:

20 dkg őrölt mandula
2 érett banán 
1 tojás
4 evőkanál olvasztott kókuszzsír
1 evőkanál méz
1 evőkanál bambuszrost liszt (elhagyható) 
1 vaníliarúd kikapart magjai
1 teáskanál szódabikarbóna
kevés citromlé
csipetnyi só

Mindent egy késes aprítóba raktam, és az egészet összeturmixoltam ( a szódabikarbónára csorgattam a citromlevet, hogy kipezsegjen).
Egy hosszúkás (30 x 10 cm) sütőformát kibéleltem sütőpapírral, és beleöntöttem a masszát. 180 °C-on 45 perc alatt készre sütöttem. 
Rácsra téve hagytam kihűlni. 

Magában is nagyon finom, de én most készítettem hozzá egy gyors eperdzsemet is. A fagyasztóból kivettem kb. 2 maréknyi epret, lábasba tettem, és kevés vizet öntöttem alá. Lassú tűzön hagytam kiolvadni, majd adtam hozzá egy kevés eritritet, és addig forraltam, míg elfőtte a levét. 

Megjegyzés: Az eredeti receptben nem volt bambuszrost liszt, és az első sütés alkalmával én sem raktam bele. Másodszorra viszont igen, és nekem így jobb lett az állaga. Mivel ez egy elég nedves, szaftos süti, jót tett neki, hogy ebből kicsit felszívott. Ha tehetitek, ti is tegyetek bele, de persze anélkül is jó lesz. 






Nincsenek megjegyzések: