2009. október 15., csütörtök

Cukkinis penne



Ez egy nagyon gyorsan elkészíthető, zöldséges - tésztás étel. Amíg a tészta kifő, elkészül a rávaló is. Ha szeretnénk, hogy minél egészségesebb legyen, akkor használjunk teljeskiőrlésű durumlisztből készült tésztát,mint ahogy én is tettem most. Ez sokkal könnyebben emészthető, és a szénhidrátok is lassabban szívódnak fel belőle.
De természetesen megfelel a hagyományos tészta is.

Hozzávalók:

25 dkg pennetészta
0,5 kg zsenge cukkini
2 dcl tejszín
15 dkg füstölt sajt
3 duci gerezd fokhagyma, só,bors,kakukkfű,oregánó
kevés olivaolaj


Olivaolajon rövid ideig pároltam az apróra vágott fokhagymát,majd rádobtam a felkockázott cukkiniket.Fűszereztem sóval,frissen őrölt borssal, szárított kakukkfűvel,oregánóval. Pár perc alatt puhára pároltam,majd felöntöttem a tejszínnel.Mikor egyet rottyant,belereszeltem füstölt sajtot,hagytam,hogy elolvadjon benne. Közben kifőtt a tészta, rögtön bele is szedtem, majd összekevertem az egészet.




Be lehet rakni az egészet egy tűzálló tálban a sütőbe,hogy kicsit összesüljön,de én most nem tettem,így szaftosabb maradt.Tálaláskor a tetejére reszeltem még egy kevés füstölt sajtot.

Az egésznek a kalóriatartalma 2000 kcal, és 210 gramm szénhidrátot tartalmaz. /tk.durumtészta esetén /

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez állati jó recept,most csináltam meg. Bazsalikomot,oregánót,kakukkfüvet ,petrezselymet és rozmaringot tettem bele frissen,apróra vágva,ennyit változtattam rajta.És talán pici fehérbort is löttyintek alá legközelebb.
Valami isteni lett!!

Szemi írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett, nekem is nagy kedvencem!