2010. április 28., szerda

Rakott kínai kel



Nemrégiben sajnos elég komoly diétára szorultam, ezért körbenéztem, mit mivel lehetne helyettesíteni a hagyományos konyhában. Mivel fehér rizst sem ehetek, maradt a barna rizs. Kicsit utánaolvastam,hogy miben is különböznek egymástól, miért is jobb a barna rizs,mint a fehér?

Csupa jót találtam róla:

A barnarizs képviseli a legharmonikusabb, legkiegyensúlyozottabb élelmiszerünket. A legkönnyebben emészthető gabona. Lisztérzékenyek is fogyaszthatják.
Az emberiség jelentős része, keleten évezredek óta ezen a gabonafélén él. De csak a hántolatlan, barnarizs formájában értékes a rizs, csak így jelent igazi táplálékot. Fehérrizs előállítása során lehántolják az egész rizsszemet, mely során külső burkát eltávolítják, megfosztva a rizst a vitaminoktól, ásványi anyagoktól és a rostoktól; így egy üres kalóriaforrássá válik.
A barnarizs élettani hatásai:
- jó hatással van fogyasztása keringési, emésztési bántalmak esetén
- kimerültség, fokozott stressz esetén
- magas vérnyomás csökkentésére
- hasmenés ellen, magas láz esetén
- jótékony hatást gyakorol az egész bálcsatornára, nyugtatja és tisztítja
- bőrbetegségeknél, hajhullás esetén is érdemes fogyasztani.
- nem hízlal, jótékonyan hat a vérzsír és vérkoleszterin szintre
- segíti a veseműködést, gátolja a vesekőképződést
- méregtelenít, segíti a salakanyagokat eltávolítani a szervezetből
- az idegrendszerre nyugtató hatást gyakorol
Értékes B vitaminok vannak héjrétegében. Ezenkívül tartalmaz fehérjét, rostot, cinket, folsavat, E- és B vitamint, kalciumot./forrás: itt /

Így bátran ajánlom mindenkinek,hogy próbálja ki!

Hozzávalók:

1 nagyobb kínai kel
40 dkg darált hús /most épp alacsony zsírtartalmú sertéshús/
25 dkg barna rizs
1 közepes póréhagyma
2 dcl tejföl
1,5 dcl főzőtejszín
2 tojás
5 dkg sajt reszelni
só,őrölt bors, őrölt pirospaprika,
őrölt köménymag
csipetnyi szerecsendió
borsikafű,kakukkfű,

A főzést a barnarizzsel kezdtem, mivel ennek kb. 45 perc kell, míg megpuhul. Átmostam, fél órára hideg vízbe áztattam. Majd egy lábasban vizet forraltam, és beleraktam a rizst. A barnarizst bő vízben kell főzni,mint a tésztát. A vízbe csak egy kiskanálnyi sót raktam, néha megkevertem.

A póréhagymát felkarikáztam, és egy serpenyőben kevés olivaolajon megfuttattam. Hozzáadtam a darált húst, és fehéredésig pirítottam. Ekkor megszórtam egy kiskanálnyi pirospaprikával, megsóztam,fűszereztem a borsikafűvel,kakukkfűvel, őrölt borssal. Jól elkevertem,majd felöntöttem kb. 1 dcl vízzel. Fedő alatt készre pároltam. Mikor elkészült, a levét elforraltam.

A kínai kelt félbe vágtam,majd vastagabb ujjnyi szeletekre vágtam. Egy lábasban ismét vizet forraltam, sót és őrölt köményt raktam bele. Mikor forrt a víz, beleraktam a káposztát, és fedő alatt kb. 20 perc alatt megfőztem.



A rizst kóstoljuk meg többször,hogy elég puha-e. Ha igen, akkor szűrjük le, és keverjük össze a hússal.

Egy hőálló tál alját olivaolajjal kikentem, beleraktam a káposzta felét. Erre jött a rizses hús, majd a káposzta másik fele.
A tejfölt ,főzőtejszínt és a tojásokat összekevertem, picit megsóztam, csipetnyi szerecsendiót reszeltem bele, és a káposztára öntöttem. Ráreszeltem a sajtot, és 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütöttem.

Megjegyzés: a barna rizs helyett használhatunk fehéret is, azt a szokásos módon készítsük el.

6 megjegyzés:

trinity írta...

Nagyon finom étel szerintem barnarizzsel is! Tudod, nagylány nálunk csak azt eszik...Én is megszoktam már-szerintem ízletes és nagyon egészséges!!

Liza írta...

Elmentem a receptet, mert nagyon jó és nekem is diétáznom kellene!
Ha van időd kérlek nézz be hozzám, vár rád ott valami: http://receptek-liza.blogspot.com

Bejus70 írta...

A netes receptek közt kutatva ez tűnt a legígéretesebbnek. És tényleg, isteni! Tegnap elkészítettem, szerencsére mára is maradt belőle! Köszönöm!

Szemi írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett! :)

Bézsé írta...

Elkészítem!!! Esetleg lehet a kínai kelből káposztás tésztát készíteni?

Szemi írta...

Kedves Bézsé, azt sajnos nem tudom, még nem próbáltam. De szerintem egy próbát megérne.. Ha megcsinálod, majd számolj be róla, hogy milyen lett! :)