2009. november 22., vasárnap

Mini gyümölcsös tortácskák



A napokban vásárolni voltunk,és megláttam ezt a sütiformát. Annyira megtetszett,hogy egyszerűen muszáj volt megvennem,pedig akkor még azt sem tudtam,hogy mit fogok benne sütni. :))
Amint hazaértünk,elkezdtem bújni a netet, receptet keresgéltem. Mivel ilyet nem találtam sehol, kénytelen voltam a fantáziámra hagyatkozni.
Az alapötlet az volt,hogy csinálok egy vajas piskótát, megkenem lekvárral, és gyümölcsöt teszek rá. Ez lett belőle.

Hozzávalók:

3 tojás
10 dkg kristálycukor
0,5 citrom leve és reszelt héja
6 dkg olvasztott vaj
0,5 csomag sütőpor
9 dkg rétesliszt
csipetnyi só

lekvár, gyümölcs,tejszínhab,egy kevés fehér rum.

A tojások sárgáját a cukorral fehéredésig keverjük, majd hozzáadjuk a citrom levét és reszelt héját és a langyosra hűtött olvasztott vajat.Alaposan elkeverjük,majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet. Utána óvatosan beleforgatjuk a csipetnyi sóval keményre felvert tojásfehérjéket.
A formákat olavszott vajjal kikenjük, lisztezzük. Beleszedjük a piskótamasszát.



Közben a sütőt előmelegítjük 170 °C-ra. Betoljuk a tepsit, és légkeveréssel 20 perc alatt készre sütjük /tűpróba !/. Ha elkészült kivesszük, és kicsit hűlni hagyjuk.




Majd a formából óvatosan kiszedegetjük a piskótatésztát. Ha nem jön ki,akkor fordítsuk meg fejjel lefelé,és kicsit ütögessük meg az aljátNe használjunk éles eszközt,nehogy felsértsük vele a sütőforma bevonatát.



Ha megfordítottuk,láthatjuk,hogy egy kis mélyedés van a tésztában. Ezt megtölthetjük különféle töltelékkel, én most egy egyszerű, gyümölcsöset -konkrétan epreset- választottam.
Természetesen bármilyen más gyümölccsel is elkészíthető. Mindig olyan lekvárt használjunk,amilyen a gyümölcs, vagy legalábbis aminek illik hozzá az íze.

Hogy egy kicsit pikánsabbá tegyem, az eperlekvárt mikróban felforrósítottam,és hozzáöntöttem kb. 3cl fehér rumot,összekevertem.Rákanalaztam a tésztára a rumos lekvárt, majd ráraktam az összeaprított epreket.
Eőször le akartam önteni zselatinnal, de aztán úgy döntöttem,hogy helyette inkább egy kis tejszínt nyomok a tetejére, és így tálalom.

Nagyon finom, könnyű süti lett belőle. Abban az esetben,ha gyerekeknek készítjük, a rumot természetesen hagyjuk ki a lekvárból.


2 megjegyzés:

Viki írta...

Ó de fincsi, jaj de guszta. Nekem elég ez a kis adag is, csak gűjjjjön :)

Szemi írta...

Viki, már sül egy kövekező adag, azt lúdlábtorta ízesítésűre csinálom. :)