2009. november 8., vasárnap

Töltött gomba




A napokban nagyon szép gombát kaptam az üzletben. Végre eljött az ideje,hogy töltött gombát csináljak! Rögtön háromféle tölteléket is kipróbáltam.
Lett juhtúrós,fetasajtos és gombával töltött gomba is.

Először is a gombákat folyó víz alatt lemostam,majd megtörölgettem. Kivágtam a szárukat /felaprózva jó lett a gombapörköltbe/, és kiskanállal kikapargattam a belső széléről a recéket.Amíg a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, elkészítettem a töltelékeket.

Juhtúrós:

10 dkg juhtúrót elkevertem 2 evőkanál tejföllel, kb. 2 evőkanálnyi krémsajttal, fűszereztem pici sóval, frissen őrölt borssal, apróra vágott petrezselyemzölddel és 1 db felkarikázott újhagymával.

Fetasajtos:

10 dkg fetasajtot elmorzsoltam, adtam hozzá 3 evőkanál tejfölt, sóztam,borsoztam, friss kakukkfűvel ízesítettem.

Gombás:

A kisebb gombákat és a szárakat felkockáztam. Olajon apróra vágott hagymát megdinszteltem, ráraktam a gombákat.Sóztam,borsoztam,pici pirospaprikát is tettem rá.Kevés vizet öntöttem alá, és lassú tűzön pároltam.Amikor elkészült,elfőztem a levét,és zsírjára pirítottam.
2 kiflit felkarikáztam,tejbe áztattam,majd kinyomkodtam. Hozzáadtam a gombapörköltet,1 egész tojást,kb. 5 dkg reszelt sajtot,picit még utánaízesítettem sóval,frissen őrölt borssal és apróra vágott petrezselyemzölddel.A masszát alaposan összekevertem, és már mehettek is a gombakalapokba!

Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, ráültettem a gombákat, és kb. 30 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: