2009. november 24., kedd

Tejszínes-gombás tészta




Hozzávalók:

40 dkg tészta /én most vékony penne tésztát használtam/
25 dkg csiperkegomba
6 db pikáns virsli
4 dcl tejszín
10 dkg krémsajt
1 fej hagyma
só, bors, oregánó, kakukkfű

A tésztát bő vízben kifőzzük, majd leszűrjük. Amíg fő a tészta, elkészítjük a ragut:
Kevés olajon üvegesre pároljuk az apróra vágott hagymát, majd hozzáadjuk a vékonyra szeletelt gombát. Fűszerezzük sóval, frissen őrölt borssal, oregánóval, kakukkfűvel. Ha van, akkor használjunk inkább friss fűszereket, sokkal finomabb, intezívebb az ízük.
Lassú tűzön megdinszteljük a gombát, ha kész , hozzáadjuk a karikára vágott virsliket. Pici vízzel felöntjük, és pár perc alatt készre őzzük.




Ha megpuhult a gomba és a virsli is, akkor hozzáadjuk a krémsajtot és a tejszínt. 2-3 perc alatt összefőzzük.


Kóstoljuk meg, ha úgy érezzük,hogy még valamelyik fűszer kevés benne, ilyenkor lehet pótolni. A ragut öntsük rá a tésztára , keverjük jól össze. Be lehet tenni a sütőbe is egy kis időre, de nem szükséges. Én most nem sütöttem át, hanem rögtön tálaltam. Így szaftosabb marad, míg sütéskor a tészta jobban beszívja magába a tejszínes szószt.
A tányéron még megszórtam egy csipetnyi frissen őrölt borssal, és egy kevés friss kakukkfűvel.




Megjegyzés: ha valaki nem szereti ezeket a fűszereket, bátran használjon helyette mást,ízlése szerint. A tetejét megszórhatjuk kevés reszelt sajttal is.

Nincsenek megjegyzések: