2015. augusztus 16., vasárnap

Szezámmagos-mákos ropogós


Ezt a sós ropogtatnivalót ajánlom mindenkinek, nem csak a paleózóknak. A receptet ITT találtam, eddig kétszer csinálam meg, mind a kétszer pici változtatással, de mindkétszer nagyon finom lett. Az eredeti recept 10 dkg szezámmagot ír, első alkalommal nekem csak 3 dkg volt itthon, így annyit tettem bele, de úgy is tökéletes lett. Másodszor 5 dkg szezámmag és 5 dkg egész mák keveréke ment bele, úgy is finom lett.. Viszont mivel csak kisebb méretű tojásom volt itthon, így kettőt is beleraktam. 
Így másodszorra picit lágyabb lett a tészta, de megsütve ugyanolyan ropogós let,t mint az első alkalommal. 
Ja, és mivel annyi mandulám sem volt, így kevertem dióval..szerintem nem rontotta el. :) .



Hozzávalók:

10 dkg mandula
5 dkg dió
5 dkg szezámmag
5 dkg egész mák 
1 teáskanál só
1 nagyobb, vagy 2 kisebb tojás



A diót és a mandulát késes aprítóban megdaráltam, majd összegyúrtam a többi hozzávalóval. Két sütőpapír közt vékonyra nyújtottam (én még vékonyabbra, mint az eredeti recept által javasolt 3 mm) , majd pizzavágóval rudakra vágtam.
Egy lapos, hosszú pengéjű kés (vagy egyéb célszerszám) segítségével óvatosan átraktam egy sütőpapírral bélelt tepsibe.


180 °C-on kb. 12-15 percig sütjük, figyelni kell, mindenki sütője másképp süt. :))  Ebből az adagból nekem egy nagy tepsivel lett. 

Nem csak önmagában finom, hanem kencékhez, kenyér helyett is fogyasztható. :)


Nincsenek megjegyzések: