2015. augusztus 21., péntek

Kelkáposzta főzelék




Mindig nagyon szerettem a kelkáposzta főzeléket, nálunk az is tejszínes-lisztes habarással készült, mint a többi, és persze sok krumplival.. Most másképp készítettem, elmaradt belőle a krumpli, és a tejszínes habarás is.. Nem voltak vele kapcsolatban nagy reményeim, de gondoltam, egy próbát megér.. abban meg egész biztos voltam, hogy a férjem így nem fogja megenni.. hát nagyon tévedtem.. :)) Szerinte finomabb, mint a hagyományos.

Hozzávalók:

1 közepes fej kelkáposzta
2-3 db répa és petrezselyemgyökér
1 közepes zellergumó
1 hagyma
5-6 gerezd fokhagyma
kb. 1 evőkanálnyi köménymag
pár szem szegfűbors
parajdi só,
borsikafű (vagy őrölt bors)
1 teáskanál őrölt pirospaprika
kacsazsír

A káposztát csíkokra, a zellert kisebb kockákra vágjuk, a répát, zöldséget felkarikázzuk. 
A zsírt felforrósítjuk, és rádobjuk az egész köménymagokat, hogy kipattogjon, így sokkal finomabb íze lesz. Levesszük alatta a tüzet, és hozzáadjuk az apróra váogtt fokhagymát, ezzel csak pár pillanatig dinszteljük, nehogy megégjen. Mehet bele a répa, zöldség és a zeller, kicsit megfuttatjuk ezt is a zsíron. Meghintjük a pirospaprikával, gyors keverés, és kevés vízzel felöntjük.  Végül hozzáadjuk a csíkokra vágott kelt, az egész hagymát, és felöntjük annyi vízzel, ami épp csak ellepi. Fűszerezzük , fedő alatt készre pároljuk.
Ha elkészült, a főzelékből kivesszük kb. a harmadát-negyedét egy magas falú fémtálba, és botmixerrel alaposan szétturmixoljuk. Majd visszaöntjük a lábasba, és még kicsit összeforraljuk. Ezzel meg is lett oldva a sűrítés. :) 

Sült kolbászt adhatunk mellé.



Nincsenek megjegyzések: