2015. augusztus 14., péntek

Bolognai marha másképp



Ezt a receptet még a valamikor kora tavasszal készítettem el, és elfelejtettem beírni a blogra. Paleonadrea blogján találtam rá, és a hozzávalók alapján nem fűztem hozzá nagy reményeket, de gondoltam, adok neki egy lehetőséget.. Kellemesen csalódtam, nagyon-nagyon finom..
Nem sokat változtattam az övéhez képest, 1-2 hozzávaló, fűszer került pluszban az enyémbe. Az autoimmun diétát tartóknak nem javasolt többek közt a paradicsom sem, ezért kicsit más módszerhez kellett folyamodni, hogy a szósz elkészüljön. A mennyiségek tetszés szerint változtathatóak, azt az egyet ajánlom, hogy a fahéjat ne hagyjuk ki, mert az adja meg az egésznek a nagyon finom ízét! :)




Hozzávalók:

0,5 kg darált marhahús
4 db répa
3 db petrezselyemgyökér
2 db cékla
0,5 zeller (kisebb)
1 nagy fej hagyma
4-6 gerezd fokhagyma
parajdi só
borsikafű (csombor)
oregánó, bazsalikom
2 db fahéjrúd (vagy őrölt fahéj)
kókuszzsír




A hagymát felaprítottam, és a kókuszzsíron üvegesre pirítottam. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát is, ezzel már csak pár pillanatig dinszteltem (vigyázni kell, a fokhagyma hamar megég, és akkor keserű lesz). Hozzáadtam a kisebb darabokra vágott zöldségeket , kicsit még átpirítottam, és felöntöttem vízzel. A két fahéjrudat is beleraktam. Először fedő alatt készre pároltam, majd a felesleges vizet is elforraltam róla. A fahéjrudakat kivettem, és egy botmixerrel az egészet szétturmixoltam. 

Egy másik edényben a többi kókuszzsíron megpirítottam a darált marhahúst. Sóztam, oregánóval, borsikafűvel és bazsalikommal ízesítettem, kicsi vízzel felöntöttem, lefedtem. Kb. fél óra alatt elkészült. A vizet főzzük el róla teljesen, pirítsuk zsírjára, ekkor adjuk hozzá a zöldséges turmixot, majd még az egészet összefőzzük kicsit. 

Tudom, meglepő a hozzávalók alapján, de teljesen paradicsomos ízt kapunk a végén, a színéről nem is beszélve.. a céklától nagyon szép piros lesz. :)

Szezámmaglisztből készült paleo széles metélttel ettük. 


Nincsenek megjegyzések: