2015. július 30., csütörtök

Paleo lángos


Régebben, ha nyáron strandra mentünk, egy lángost biztosan ettünk.. hozzá tartozott. Itthon is elkészítettem néha, télen egy tea mellé nagyon szerettük. Fél éve, hogy elkezdtem a paleo diétát, és azóta eszembe sem jutott, hogy megenném. De most találtam egy receptet, és kíváncsivá tett, gondoltam kipróbálom. Egy picit változtattam az eredetin, raktam hozzá útifűmaghéjat is. 


Hozzávalók:

2 egész tojás
10 púpos evőkanál tápióka keményítő
1 csapott evőkanál útifűmaghéj
0,5 teáskanál só
0,5 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál amaecet vagy citromlé
víz 
zsír a sütéshez (sertés vagy kókusz)

Egy tálba raktam a száraz hozzávalókat, felülre a szódabikarbónát. Erre öntöttem az ecetet, hogy felpezsegjen. Ekkor hozzáadtam a tojásokat, jól elkevertem, és annyi vizet öntöttem hozzá, hogy sűrű palacsintatésztát kapjak. 
 A felforrósított zsírba kisebb tenyérnyi masszát csurgattam. Közepes tűzön mindkét oldalán megsütöttem. 
Kókuszolajban elkevertem 4 duci reszelt fokhagymát, ezzel kentem meg, mikor elkészült. Mérettől függően 4-5 db lesz belőle, 2 személynek épp elég. 
Finom lett, egészen hozta a régi lángos feelinget.. :)

Megjegyzés: Bár a tápiókaliszt használható a paleo diétában, de elég magas a ch tartalma (84) és a glikémiás indexe is (70) , ezért a fogyasztását nem javaslom túl gyakran. 



A receptet az egyik fb-os paleos csoportban találtam, Nagy Enikő Kitty írta be. 

Nincsenek megjegyzések: