2010. május 31., hétfő

Halaskenő



Egy gyors vacsorára vagy reggelire való ez a kenő. Utoljára olyan gyors vacsoráról volt szó, hogy még egy tisztességes képet sem tudtam róla csinálni. :))
Már nagyon éhesek voltunk, így rögtön nekiestünk, pedig 1-2 óra a hűtőben azért jót tesz neki, addig összeérnek az ízek. Legfinomabb egy magvas, rozsos kenyérrel, péksütivel.

Hozzávalók:

1 doboz konzerv füstölt olajos hal
4-5 evőkanálnyi vaj
5 dkg krémsajt
5 dkg reszelt sajt
1 kiskanál mustár
só, frissen őrölt bors
0,5 citrom leve
pár szál újhagyma , ízlés szerint.

Mindent belerakok egy tálba, és mixerrel habosra keverem. A karikára vágott hagymát a végén adom csak hozzá.
A tetjét díszíthetjük snidlinggel, vagy petrezselyem levélkékkel.

Hidegtál készítésénél is használhatjuk ezt a krémet, megtölthetünk vele félbe vágott tojást, vagy zöldségek mellé adjuk.

4 megjegyzés:

Thrini írta...

Legutóbb tonhalból készítettem hasonlót, és pult mellett állva ettük meg. Nagyon szeretjük mi is az ilyemit.

TeaMami írta...

Ó, de régen kevertem ilyesmit! Pedig tényleg nagyon finom és egyszerű.

Belly írta...

Én még soha nem kevertem ki ilyesmit,mert mire ide jutnék,általában megeszem a halat.Pedig nagyon izgatják a fantáziámat ezek a kencék.

Szemi írta...

Belly, előfordul,hogy én is megeszem csak úgy magában a halat, nagyon szeretem.
De néha azért érdemes ilyen kencét csinálni belőle, így azért kicsit más íze van.