2010. szeptember 6., hétfő

Túróval töltött zsemle




Ez egy gyorsan elkészíthető desszert, egy kiadós leves után tökéletes második fogás.

Hozzávalók:

4 zsemle
25 dkg túró
2 dcl tejföl
2 dcl tej
2 vaníliás cukor
porcukor ízlés szerint
1 citrom reszelt héja
mazsola

A zsemlék tetejét vágjuk le, belsejét szedjük ki. A túrót keverjük el a tejföllel, 1 vaníliás cukorral, reszelt citromhéjjal. Ízlés szerint édesítsük még porcukorral.Adjuk hozzá a zsemlék kivájt belsejét, és ha szeretjük, akkor mazsolát is tehetünk bele.

Egy tálban keverjük el a tejet 1 vaníliás cukorral. Mártsuk bele egy pillanatra a zsemléket, hogy kívül-belül tejes legyen, de ne ázzon el.
Rakjuk bele a túrós tölteléket , és ültessük a zsemléket egy kivajazott tepsibe, vagy hőálló tálba.




A sütőt melegítsük elő 180 °C-ra. A zsemlékre helyezzük vissza a kalapokat, kenjük meg olvasztott vajjal, és toljuk a forró sütőbe.
Kb. 15-20 perc alatt elkészülnek. Az utolsó 5 percben lekenhetjük a tetejét sárgabarack lekvárral, ez szépen rákaramellizálódik, és nagyon finom lesz.
Semmiképp sem hamarább, mert akkor úgy jártok mint én most, hogy szépen ráégett, na ez nem volt annyira finom. :))

Megjegyzés: én most két óriás zsemlébe töltöttem , mert ilyen volt itthon, de szerintem jobb a 4 normál méretű zsemle. Ja, és mivel mazsolám sem volt, helyett szárított vörösáfonyát használtam. Ez nem rontott rajta, ugyanolyan finom, mint a mazsola.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Már két hete készülök elkészíteni, de maj most...:)
Nagyon-nagyon guszta

Szemi írta...

Köszi!