2010. szeptember 9., csütörtök

Pikáns virslis falatkák



Ez egy gyorsan elkészíthető, egyszerű kis harapnivaló, estére, egy tea mellé nagyon finom!

Hozzávalók:

25 dkg leveles tészta
6 db virsli
2 evőkanál pikáns ketchup
egy kevés kakukkfű


1 tojás
szezámmag





Nyújtsuk ki a tésztát kör alakúra. Ha nem lesz pontosan kerek, akkor egy késsel,vagy derelyevágóval igazítsuk formára. Vágjuk fel 16 egyenlő cikkre.
(A leeső széleket megsüthetjük külön, töltelék nélkül.)

Kenjük meg a ketchuppal, picit sózzuk meg, és szórjuk meg a csipetnyi kakukkfűvel. A virsliket vágjuk akkora darabokra, mint a tészta szélesebbik része, és rakjuk rá.
Ez virslitől függ, én mindet 3 részre vágtam, így lett megfelelő nagyságú. Tekerjük fel, és rakjuk egy zsírpapírral bélelt tepsire.






A sütőt melegítsük elő 180 °C-ra. A tekercseket kenjük le a felvert tojással, és szórjuk meg szezámmaggal. Kb. 25 perc alatt készre sülnek.

Megjegyzés: nekem nem volt itthon csípős ketchupom, így az édesbe kevertem el egy kevés chiliszószt. Mivel ez sós, én már nem sóztam meg külön.
Természetesen aki nem szereti a csípős ételeket, az elkészítheti édes ketchupból is.






7 megjegyzés:

Kata írta...

Nagyon guszta, szívesen bevállalnék belőle most 2 db-ot!

Szemi írta...

Hát annyi még talán akad belőle! :))

Nóra írta...

Imádom!!
Gyerekkoromban, a Balaton felé elindulván, az autópálya fehérvári pihenőjében lehetett ilyet kapni. Úgy hívták, hogy virslis roló. Imádtuk, nem hagytuk ki sosem.
Persze, az nem volt ilyen finoman befűszerezve, én is kipróbálom így legközelebb.

Bianka írta...

Akkor nekem már nem is marad :)
Csodás

Szemi írta...

Nóra, tényleg fini, és néha az ilyen apróságok tudják feldobni az egyszerű ételek ízét is.

Bianka, hát, most már tényleg nem maradt! :))

trinity írta...

Na, későn jövők már nem kapnak:( Pedig csuda finom lehetett! Olyan kis guszák, helyesek nagyon!

Szemi írta...

Trinity, köszi, tényleg finom volt.Pláne ahhoz képest,hogy milyen egyszerű, és gyorsan elkészíthető. :))