2010. február 28., vasárnap

Vaddisznó oldalas sütve



Tegnap egy ismerősünktől kaptunk kb. 10 kg vaddisznóhúst. Csak néztem a nagy csomag húst, és halvány fogalmam sem volt,hogy mit kezdjek vele. Sosem főztem még semmit vadhúsból.
Mindenesetre szétporcióztuk, nagyrésze a fagyasztóba vándorolt. Jó lesz belőle gulyást főzni, ha majd összeverődik egy nagyobb társaság. Remélhetőleg nem kell sokat várni a jó időre, és akkor lehet bográcsozni a kertben, annak azért más az íze,mint ami a konyhában készül.

Egy darab, kb. 1 kg-os oldalast kint hagytam belőle, és nekiálltam recepteket vadászni hozzá a neten.
Végül úgy döntöttem,hogy egyben hagyom,és úgy megsütöm.
Az első lépés az volt, hogy csináltam egy pácot, amiben kb. 4-5 órát pácolódott a hús.
Ha van több időnk, nyugodtan hagyjuk benne tovább, legalább 1 éjszakára.

Hozzávalók a páchoz:

1,5 dcl olaj
1,5 dcl vörösbor
3 duci gerezd fokhagyma
1 mokkáskanál kakukkfű
1 mokkáskanál borsikafű /csombor/
10 szem egész zöld bors

A bort és az olajat összekevertem, belereszeltem a fokhagymát, hozzáadtam a fűszereket.
A húst minden oldaláról jól megforgattam benne,majd lefedve a hűtőbe raktam bő 4 órára.
Ez idő alatt egyszer megfordítottam a húst a pácban,de egyébként békén hagytam. :)

Mielőtt kivettem a húst a pácból, elkészítettem neki az ágyat,amin majd sülni fog. Ez pedig nem volt más,mint:

6 gerezd fokhagyma ,
2 fej vöröshagyma és
2 fej lilahagyma.

Ezeket kisebb cikkelyekre vágtam és egy hőálló tál aljára terítettem. Kivettem a pácból a húst,megsóztam, és ráraktam a hagymákra. Egy pár darabot dugtam a húsba is a fokhagymából, és került belőle a tetejére is.
Ráöntöttem a páclevet, adtam még hozzá 1 dcl vörösbort és 1 dcl vizet, majd letakartam a hőálló tál tetejével.




150 °C-ra előmelegített sütőbe toltam, és 4 órán keresztül lefedve sütöttem. Bár végig rajta volt a hőálló tál teteje, a hús így is szépen megpirult, és finom szaftos, puha lett.


Sütőben sült burgonyával és pikáns almapaprikával tálaltam. Raktam mellé a hús mellett sült hagymából és fokhagymából is, ezeknek valami isteni ízük lett.

A burgonya fűszerezésére ugyanúgy sót, csipetnyi őrölt zöldborsot, borsikafüvet és kakukkfüvet használtam, mint a húsra. Így nagyon jól kiegészítették egymást.

13 megjegyzés:

Thrini írta...

Húúú, finom lehetett!!!

Szemi írta...

Az volt! :))

Névtelen írta...

Én is elkészítettem és valóban nagyon ízletes lett! Köszönöm, hogy feltetted a receptet!

Szemi írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett,és köszönöm a visszajelzést! :)

barracuda írta...

Többször elkészítettem kemencében,maradék hőn. Eszméletlen finom lett minden alkalommal Épp ebéd után vagyunk😊😊😊Köszi a receptet, már fejből megy

Szemi írta...

Kedves Barracuda!
Nagyon szépen koszonom a visszajelzést, nagyon orulok, hogy nektek is ízlik! Kemencében sutve biztosan még sokkal finomabb is lesz az íze. :)

Unknown írta...

Kedves Szemi.
Lehet 2 napig is állni a pácban, vagy inkább holnap pácoljuk? Szombaton délelőtt lenne sütve. Előre is köszönöm a válaszod. :)

Szemi írta...

Nyugodtan állhat a pácban 2 napig is, csak fedje el, és esetleg közben meg lehet forgatni benne.

Unknown írta...

Nem kell megabálni?

Szemi írta...

Nem kell abálni, de a pác segít. És persze az is, hogy alacsony hőfokon sütöttem hosszabb ideig.

Névtelen írta...

Nagyon jól hangzik, kipróbálom, mert mi is így jártunk a vadhússal. Oldalast még sosem csináltam. Viszont eg pici kritika: a decilitert sosem rövidítjük dcl-nek. ��

Szemi írta...

Remélem, ízleni fog!
A kritika jogos, már nem így írjuk.. De régen, amikor még én jártam alapiskolába és ezt tanultuk, így rovidítettuk. Igaz, az már ezer éve volt, de a berogzodésektol nem konnyu szabadulni. :)) Most már jobban figyelek rá, de amikor elkezdtem írni a blogot, még sok hasonló hibát vétettem.

Beus írta...

Isteni finom! Köszi a receptet! :)