2014. február 17., hétfő

Lemon curd, vagyis citromkrém



Ráadásul meyer citromból!! :) Sokáig halogattam a lemon curd elkészítését, fogalmam sincs, miért, hiszen szeretem a citromos dolgokat..
 Meyer citromot viszont mindenhol vadásztam, amióta először olvastam róla, de hiába..még csak nem is hallottak róla egy üzletben sem. Aztán jött a meglepetés! Pár gasztrobloggernél olvastam, hogy nem is nagyon kapható ez így külön, nevesítve.. A legtöbb helyen egyszerűen a sima citrom közé van keverve, mert fogalmuk sincs róla az üzletben, hogy egyáltalán van  a kettő között különbség! Pedig van, már ránézésre is, hát még ízre..  Az alábbi képen jól látható.. a sima citrom sárga, és a héja rücskösebb.. a meyer citrom inkább narancsszínű, de nem annyira, mint a narancs.. :) és a héja is sokkal simább. Az íze pedig nem nem annyira savanyú, viszont sokkal fűszeresebb, finomabb.. és lédúsabb is ez a citrom. Az alábbi képen szerintem jól látható a különbség. Ezeket is úgy találtam a helyi üzletben, a rendes citromok közé keveredve.. :)




A lemon curd pesze sima citromból is elkészíthető, vagy akár narancsból is.. Finom töltelék sütikbe, pitékbe, krémes-tejszínes kelyhekbe.. :) Én a Szépségtár blog receptje szerint készítettem el. Bár az enyémek nem voltak olyan nagyok, így ugyanannyi citromlé kinyéréséhez több darab citromra volt szükségem.

Hozzávalók:

6 db citrom leve - 2,5 dcl
3 citrom reszelt héja
3 tojás
15 dkg nyírfacukor (vagy rendes cukor)
15 dkg vaj

A citromokat alaposan mossuk meg, héját reszeljük le, a levét facsarjuk ki. A tojásokat egyesével üssük fel, majd tegyük a citromléhez, utána jöhet a cukor és a vaj. Kis lángon, folyamatosan kevergetve sűrű krémmé főzzük. Vigyázzunk, hogy ne kezdjen el forrni, mert akkor rántotta lesz belőle. :)
Tiszta üvegekbe töltjük, jól lezárjuk. Száraz dunsztba téve hagyjuk kihűlni. Pár hétig a hűtőben eltartható.




Ebből az adagból nekem 3 db 2-2,5 dcl-es üvegnyi lett. Az egyik rögtön egy tortában végezte.. nemsokára írom is be a receptjét. :))



Nincsenek megjegyzések: