2014. február 18., kedd

Kókuszos-mascarponés torta lemon curddal




Ez a torta Valentin napra készült, csak sajnos már nem volt időm akkor posztolni... Ami nem csoda, mert előző este 10 órakor álltam neki sütni. :)) Ebből két dolog is kikövetkeztethető: egyrészt az, hogy mindig mindent az utolsó utáni pillanatra hagyok.. :)), másrészt az, hogy nagyon gyorsan elkészíthető. Nálam ez sütiknél fontos szempont, képtelen vagyok egy desszert miatt egész nap a konyhában állni.. 
Mikor nekiálltam, még azt sem tudtam, mi lesz belőle.. csak az volt biztos, hogy a lemond curdot bele akarom rakni.. :).. a többi menet közben alakult.. :)
Ez egy kisebb adag, 19 cm-es tortaformában készült hozzá a piskóta.




Hozzávalók:

3 tojás
3 kanál cukor
3 kanál liszt
1 kiskanál sütőpor

25 dkg mascarpone
2 dcl tejszín
10 dkg kókuszreszelék
egy rúd vanília 
xilit vagy cukor ízlés szerint
(vagy vaníliás cukor)

10 dkg jó minőségű étcsokoládé

1-1,5 dcl lemon curd





Bekapcsoltam a sütőt 180 °C-ra, és amíg felmelegedett, elkészítettem a piskótát. A tojásfehérjéből kemény habot vertem, a cukrot fokozatosan adtam hozzá. Utána egyenként beleraktam a sárgáját, majd a sütőporral elkevert lisztet kanalanként hozzáadagoltam.
A tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral ( vagy kikenhetjük vajjal és kilisztezzük). Beleöntöttem a tésztát, és az előmelegített sütőben készre sütöttem. Nekem ez kb. 25 perc volt, de ez sütőtől is függ.
Mikor elkészült, kivettem a formából, és rácsra téve hagytam kihűlni. Éles késsel ketté vágtam, az alsóra rákentem a lemon curdot. 

A mascarponéban elkevertem a cukrot, vaníliát, kókuszreszeléket, végül a habbá vert tejszínt. A krém nagy részét az alsó tortalapra kentem, ráraktam a piskóta másik felét, erre jött a maradék krém. 
A csokit pár csepp olajjal gőz felett felolvasztottam (vagy a mikróba is rakhatjuk 1 percre.. ). Kicsit visszahűtöttem, majd rácsurgattam a torta tetejére. Hűvös helyen hagytam megdermedni. 

A tetejét szív alakban kókuszreszelékkel díszítettem, ha már egyszer Valentin napra készült.. :)
Úgy lett ilyen szép szabályos, hogy egy szív alakú mézes-kiszúróformát ráraktam, és a közepébe szórtam a kókuszreszeléket, majd a formát óvatosan felemeltem. :)

Nekünk nagyon bejött az íze, jó páros volt a savanykás lemon curd az édes vaníliás-mascarponés-kókuszos krémel. :)




Nincsenek megjegyzések: