2012. július 29., vasárnap

Az első fagyim : őszibarackos étcsokival



Két évvel ezelőtt vettem egy fagyigépet, igazán aprópénzért , mert már szezonvégi kiárusítás volt, és úgy dobálták az emberek után, hisz mégis ki vesz ősszel ilyesmit? Hát én! :)) Úgy gondoltam, hogy nyár a következő éven is lesz, meg különben is, fagyizni télen is lehet. :)
A másik fő szempont az volt a vásárlásnál , hogy akkoriban még elég szigorúan tartottam a diétát, és úgy gondoltam, hogy nyírfacukorral otthon is tudok olyan fagyit csinálni, amit én is megehetek.. Sajnos az üzletekben nem nagyon gondolnak a cukorbetegekre ilyen téren (sem).

Na, ehhez képest most vettem elő a dobozából (gondosan megvártam, míg lejár a szavatossági ideje.. :D ). Igazából az volt a gond, hogy ugye hely kell neki a fagyasztóban, nekem meg az elég kicsi van, és valahogy ennek már sosem maradt szabad kapacitás.

De most eldöntöttem, hogy kész, ha egyszer megvettem használni is fogom, és valahogy mindjárt lett neki hely is. :)
Egyébként gép nélkül már próbáltam fagyit készíteni, de nekem az túl jeges lett, én szeretem a krémesebb, lágyabb állagú fagylaltokat. Nos, ez még nem tökéletes, de nem adom fel és kísérletezgetek tovább, mert azért mindenképpen biztató kezdet! :)


Nagyon sok segítséget kaptam az induláshoz jó pár gasztrobloggertől, többek közt a Dalla cucina, per te Praliné Paradicsom és a Főzök-sütök-mosogatok  blogok íróitól, köszönöm nekik! :)






Először is a gép tartályát előző nap, tehát 24 órával a fagyi készítése előtt be kell rakni a fagyasztóba.
Másodszor a fagyi hozzávalóit tartsuk hűtőben, hogy jó hidegek legyenek, így könnyebben, gyorsabban tudja a gép is a fagyit elkészíteni. 

Hozzávalók:

0,5 kg őszibarack (tisztítva) + 2 darab
4 dcl kókusztej (sűrű, krémes)
1,5 dcl tejszín 
2 kanál porxukor (nyírfacukor por változata)
2 kanál citromlé
1 kanál amaretto mandulalikőr
3 dkg étcsoki apróra vágva 

Az őszibarackot meghámoztam, összevágtam. Egy nagyobb tálba raktam, hozzáadtam a kókusztejet, porxukrot, citromlevet, likőrt , és egy botmixerrel alaposan szétturmixoltam. Ekkor belekevertem az felvert tejszínt és az apróra vágott csokit, végül az apró kockára vágott barackot is.
Én ezt a barackot már kicsit hamarább összevágtam , és beraktam fél órára a fagyasztóba, de ez nem szükséges.
A bekevert turmixot még kb. 2 órára a hűtőbe raktam. Utána kivettem a fagyigép tartályát a fagyasztóból, gyorsan összeraktam. Fontos, hogy először indítsuk el a lapátot, és csak utána öntsük bele a masszát. Nekem 40 percig keverte, ekkorra már jó sűrű lett, de még nem gombócolható, ezért pár órára még beraktam a fagyasztóba. Néha átkevertem, hogy egyformán fagyjon meg.





2 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

Nagyon szuper lett az első fagyigépes fagyid! Én is azt szeretem a házi fagyiban, hogy csinálhatom nyírfacukorral a nekem tetsző ízekben, édességgel. Meglátod, az első fagyi után nincs megállás :)

Szemi írta...

Köszi Zsuzsi! :)
A következő sima vaníliás lesz, jóó krémesen... remélem, sikerül majd. :)
Aztán meg csokis.. nagyon csokis! :) A két fő kedvencem. :))

Egyébként nekem is az egyik fő szempont épp a nyírfacukor. A másik az, hogy nagyon szeretem a fagyikat, de a készen kaphatóak legtöbbször émelyítően édesek...
Így meg a magam kedvére ízesíthetem, édesíthetem. :))