2010. július 25., vasárnap

Szórt túrós süti



Ez a recept már nagyon régen le volt írva a receptes füzetembe, mégsem csináltam meg. Igazából nem tudom, hogy miért halogattam, mert nagyon egyszerű az elkészítése .
Nem kell nyújtani a tésztát, csak mindent beleszórni a tepsibe, és már mehet is a sütőbe.
Több helyen lusta rétes néven is emlegetik.
Kifejezetten ajánlható kezdő háziasszonyoknak,mert nem lehet elrontani, így a sikerélmény garantált. :))
Ráadásul amilyen egyszerű, olyan finom!

A napokban Thrininél találkoztam ezzel a sütivel, és mivel volt egy fél kilós vödrös túróm a hűtőben, úgy döntöttem, hogy itt az ideje, hogy én is megsüssem.

Egy kicsit változtattam rajta az eredetihez képest. Barackom nincs, így a túróba mazsola került. A többi hozzávaló nagyrészt maradt, csak a cukrot és a lisztet cseréltem le kicsit egészségesebbre.Így én is ehetek belőle bűntudat nélkül. :))



Hozzávalók:

20 dkg finomliszt
10 dkg tönkölybúza dara
1 csomag sütőpor
18 evőkanál Süssina édesítőpor
2 evőkanál vanília aroma
3 egész tojás
3 dcl tej
10 dkg sütővaj
0,5 kg túró
1 marék mazsola
1 citrom reszelt héja
1 marék szeletelt mandula

Melegítsük elő a sütőt 170 °C-ra, közben készítsük el a sütemény hozzávalóit.

A lisztet, darát,sütőport és az édesítőpor felét összekeverjük. A túrót elkeverjük az édesítő másik felével, vanília aromával és a citrom reszelt héjával, majd hozzáadjuk a vízbe áztatott és lecsepegtetett mazsolát.
A 3 tojást villával verjük fel, majd adjuk hozzá a tejet, azzal is keverjük el.

Kenjük ki a formát a vaj felével, tehát 5 dekával. Így jó, ilyen vastagon. Erre szórjuk rá a lisztes keverék felét, majd erre jön a túró, aztán a liszt másik fele.
Ekkor öntsük rá a tejes tojást úgy,hogy mindenhová jusson. Én egy késsel óvatosan "belevágtam" itt-ott a masszába, így a tej jól átjárta.
Tetejére szórjuk rá a maradék 5 dkg vajat apróra vágva, majd jöhet a szeletelt mandula.

Kb. 30-35 perc alatt légkeveréssel készre sütjük. A szeleteléssel várjunk , míg a süti langyosra hűl.

Megjegyzés: A sütit tepsiben is süthetjük,én ezt most egy 28 cm átmérőjű piteformában sütöttem. A massza szinte színültig megtöltötte, kicsit féltem is, hogy majd sütés közben megdagad, és kifolyik belőle. Szerencsére szépen bennemaradt.

Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: