2010. december 27., hétfő

Diós linzerkarikák



Ennek a finom diós linzernek a receptjét Latsia oldalán találtam. Egy kicsit változtattam az eredeti hozzávalókon, megfordítottam a dió és a liszt arányát, és lisztből is nem finom, hanem graham lisztet használtam. A cukrot lecseréltem nyírfacukorra. Így aztán bűntudat nélkül ehettem belőle én is. :)
Az eredeti recept ITT megtalálható.

Hozzávalók:

15 dkg graham liszt
20 dkg dió
15 dkg margarin
10 dkg xukor /nyírfacukor/
1 evőkanál rum
1 késhegynyi sütőpor
1 tojássárgája

A tetejére 1 tojásfehérje, és egy kevés durvára vágott dió.




A diót és a nyírfacukrot beleraktam a késes aprítómba, és együtt ledaráltam. A többi hozzávalóval együtt összegyúrtam , és folpackba csomagolva a hűtőbe raktam 1 órára.

Mikor kivettem, egy alaposan meglisztezett deszkán párosával köröket és karikákat szaggattam ki belőle. A karikák tetejét megkentem a villával picit felhabosított tojásfehérjével, és rászórtam a durvára vágott diót.
175 °C-os sütőben kb. 10-15 perc alatt készre sültek. Mikor kihűltek, sárgabaracklekvárral összeragasztottam egy teli és egy üres közepű linzerkarikát.
Jól záródó dobozban sokáig eláll.

Megjegyzés: a tésztával nem volt túl könnyű dolgozni, eléggé ragadt. Talán egy kicsivel több lisztet még elbírt volna, így elég alaposan kellett alatta lisztezni, hogy ne ragadjanak le.
De ízre tökéletesek lettek.


4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Jaj de ügyesen átformáltad a receptet! Gyönyörűek lettek :-)

Bianka írta...

Nagyon finomak és mutatósak

Szemi írta...

Köszi! :)

Évi írta...

Gyönyörűek, ki fogom próbálni! :)