2010. szeptember 25., szombat

Töltött fasírt



Nemrégiben vendégeket vártunk, és valami olyan ételt szerettem volna vacsorára ,ami előre is elkészíthető, és hidegen is fogyasztható.
Úgy gondoltam,hogy fasírtot csinálok, de ha van valami,amit nagyon utálok, akkor az az,mikor a fasírt sül az olajban, és az olajos,fokhagymás szag beteríti az egész lakást.

Ezért úgy döntöttem,hogy a sütőben, formában sütöm meg, és hogy egy kicsit feldobjam, a közepébe raktam egy kis zöldséget és sajtot.

Hozzávalók:

80 dkg darált sertéshús /lapockából/
2 tojás
3 zsemle

őrölt pirospaprika
őrölt bors
1 közepes fej hagyma
3 gerezd fokhagyma

15 dkg eidami sajt
kb. 20 dkg brokkoli /fagyasztott/
1 piros színű paprika

kevés vaj vagy olaj, zsemlemorzsa



A darált húshoz adtam a tojást, a fűszereket, a tejbe áztatott és kinyomkodott zsemléket, és a finomra reszelt hagymát és fokhagymát. Alaposan összegyúrtam.

Egy őzgerinc formát vékonyan kivajaztam, zsemlemorzsával megszórtam. A húsos massza felét az aljába nyomkodtam, és egy kanállal végig mélyedést nyomtam a közepébe. Erre vékonyra vágott sajtszeleteket raktam, majd jött a párolt brokkoli, mellé a piros paprika csíkok, végül a tetejére ismét a sajtcsíkok. Befedtem a hús másik felével, és a tetejét is megszórtam zsemlemorzsával. Alufóliával letakartam és 180 °C-ra előmelegített sütőbe raktam. Kb. 50 perc sütés után az alufóliát levettem róla , és további 20 percig sütöttem. Mikor szépen megpirult, akkor kivettem a sütőből, és hagytam langyosra hűlni. Egy élesebb kés segítségével óvatosan elválasztottam a széleit a formától, majd egy gyors mozdulattal egy deszkára fordítottam.
Langyosan,vagy hidegen lehet szépen szeletelni.

A húst mindenki ízesítheti kedvére, ugyanúgy,ahogy a fasírtot szokta.

A képek sajnos nem lettek a legjobbak, de csak este tudtam fényképezni,villanyfénynél, miközben a vendégek már az asztalnál ültek, így nem sokat szórakozhattam vele. :))

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon öteltes és igazán guszta lett

Nelli írta...

Brokkoli is jó ötlet.Én is készítettem ilyent, de cukorborsó, répa és sajt volt benne.

Szemi írta...

Igen, az a jó benne, hogy kedvünkre variálhatjuk.
:))