2010. január 2., szombat

Márványcsirke



Szilveszterre mindenképpen szerettem volna készíteni valami hidegen tálalható ételt, amit előre meg lehet csinálni. Az Nők Lapja fórumon Kalevától két receptet is kaptam, és mivel nem tudtam eldönteni,hogy melyik legyen, elkészítettem mindkettőt. És milyen jól tettem!Mindkettőnek nagy keletje volt. :)
Az egyik ez a márványcsirke, a másik pedig a Csibemell Fenyő módra.
 hálás köszönet a


Hozzávalók:

25 dkg bacon
1 egész csibemell
3 egész tojás
3 evőkanál liszt
3 evőkanál tejföl
20 dkg füstölt sajt
25 dkg főtt, füstölt tarja
1-1 piros és sárga kaliforniai paprika
só, bors, csipetnyi reszelt szerecsendió

Egy hosszúkás őzgerinc formát kibéleltem a bacon-szeletekkel úgy, hogy jócskán túllógjanak a forma szélén.
A lisztet, tojásokat, tejfölt és a fűszereket összekevertem, a reszelő durva részén belereszeltem a sajtot is. A csibemelleket, tarját és a paprikát felkockáztam, majd a tojásos masszába kevertem. Beleöntöttem a baconnal bélelt formába, kicsit ellapogattam, majd visszahajtogattam a szalonnát úgy,hogy a szélek fedjék egymást.

A formát alufóliával lefedtem, és 200 °C-ra előmelegített sütőbe toltam. Kb. 40 percig lefedve sütöttem,ekkor levettem az alufóliát, és visszaraktam,hogy a szalonna megpiruljon. Ekkor kivettem, és óvatosan egy tepsire borítottam, majd visszatoltam még a sütőbe kb. 10 percre, hogy ez a része is megpiruljon.

Mielőtt szeletelni akarjuk, várjuk meg, míg teljesen kihűl. Legjobb, ha legalább pár órát, vagy akár 1 éjszakát áll a hűtőben.

Tálalhatjuk majonézes krumplisalátával, vagy egyszerűen csak kenyérrel, a siker garantált!



8 megjegyzés:

Éva írta...

Kedves Ildikó! Nagyon köszönöm, hogy ennyire jó leírással és ilyen jó képekkel feltetted a recepteket, éppen kérni akartalak rá, mert sokan kérik!
Üdv: kaleva

Szemi írta...

A köszönet téged illet, hogy megosztottad velünk a recepteket! Nekem már csak elkészítenem kellett. :)

Unknown írta...

A képek alapján és az összetevők miatt biztosan megfogom csinálni.

Szemi írta...

Remélem, hogy nektek is ízleni fog. Nálunk eddig mindenki szerette. :)

Névtelen írta...

Isteni finom, rendszeresen készítem!
Köszönöm a receptet!

Unknown írta...

Jól néz ki!Elfogom készíteni!
Köszönöm a receptet!

Névtelen írta...

Szuper jó recept, köszönet érte.

Szemi írta...

Nagyon örülök, hogy ennyi mindenkinek ízlett, köszönöm a visszajelzést! :)