2018. december 8., szombat

Karfiol puffancs ( paleo )


A fb-on, az egyik paleos csoportban találtam ennek a karfiol puffancsnak a receptjét ( Csóka Bernadett írta be oda). Kicsit változtattam rajta, ahhoz igazítottam, ami nekem volt itthon. 

Hozzávalók:

1 fej karfiol 
5 ek gari dara
3 ek bambuszrost liszt
3 ek manióka liszt
2 egész tojás
frissen őrölt 4 színű bors
frissen reszelt szerecsendió

útifűmaghéj
kókuszzsír

A karfiolt puhára pároltam, leszűrtem, és kicsit hűlni hagytam. Villával összetörtem, majd fűszereztem, és beleraktam a tojásokat, liszteket. Az egészet alaposan összekevertem, és 15 percig pihentettem, hogy a gari és a bambuszrost felszívja a nedvességet.
Kisebb golyókat formáztam belőle, majd útifűmagéjba forgattam, és közepesen forró kókuszzsíron kisütöttem. 

Papírtörlőre szedtem, hogy a felesleges zsírt leitassam róla. 
Ehetjük főételként, de akár hús körete is lehet. Hidegen is finom. 

Megjegyzés:
Gari dara helyett használhatunk útifűmaghéjat is, az eredeti receptben is az volt. Nekem csak kevés volt most itthon, ezért csak panírozásra használtam, és egyébként is jobban szeretem a gari darát. 
A liszteket is variálhatjuk, mehet bele szezámmagliszt, vagy bármi egyéb paleo liszt. 


Nincsenek megjegyzések: