2016. január 21., csütörtök

Banános - kakaós muffin (paleo)


A szilvesztert ismét a barátnőmékkel töltöttük, mint évek óta mindig. Olyan figyelmes volt, hogy rám való tekintettel paleos édességet hozott! ♥ Nagyon ízlett, így elkértem tőle a receptet, és azóta már kétszer elkészítettem. Először pont úgy, ahogy a recept írta, most viszont már teljesen édesítés nélkül, nekem a banántól pont elég édes lesz. Aki úgy gondolja, hogy tovább szeretné édesíteni, 2-3 evőkanál mézzel megteheti.
Ajánlom mindenkinek, azoknak is, akik nem paleoznak, mert egyszerű , gyors, és finom! :) 


Hozzávalók:

10 dkg őrölt mandula
3 banán
1 tojás
2 evőkanál olvasztott kókuszzsír
3 evőkanál holland kakaópor
0,5 evőkanál fahéj (opcionális)
2 teáskanál foszfátmentes sütőpor



Egy nagyobb késes aprítóban ledaráltam a mandulát. Hozzáadtam a banánokat, és összeturmixoltam. Majd jött bele a kakaó, fahéj, tojás, olvasztott kókuszzsír, ezekkel is alaposan összekevertem. Egy edényben készült minden, a késes aprítóban, így mosogatnivaló sem lett sok. :) 

A muffinsütőbe beleraktam a kapszlikat, és belecsurgattam a masszát. 12 darab lett ebből a mennyiségből.  180 °C-ra előmelegített sütőben 40 perc alatt készültek el. Rácsra téve hagytam kihűlni. A belseje puha, lágy, a muffin több napig is nagyon finom marad! :) 


Megjegyzés:
Ma újra elkészítettem, de nem volt kedvem a muffin formákkal pepecselni, így a masszát egy sütőpapírral bélelt őzgerinc formába öntöttem.
Mivel a massza túl folyékony volt, adtam hozzá 2 evőkanál bambuszrostot, és 1 evőkanál kókuszlisztet. Így jobb lett, nem lett annyira lágy a közepe sütés után, de még kellően szaftos maradt.
A tetejére pár kocka 70 %-os olvasztott étcsokit locsoltam, és kevés kókuszreszelékkel megszórtam. 






Nincsenek megjegyzések: