2012. május 19., szombat

Húsos-csirkemájas töltött gombafejek


Amikor megláttam a piacon ezeket az óriási gombafejeket, nem volt kérdés, hogy vennem kell belőle. Azt is biztosan tudtam, hogy valamivel megtöltve fogom elkészíteni.
Kár, hogy a fényképezéskor nem raktam melléjük valamit viszonyításképpen, mert így nem látni, hogy tulajdonképpen mekkorák is voltak. De a súlyuk azért valamit elárul, a 4 db gomba 70 dkg volt. :)  Persze ettől kisebbeket is megtölthetünk.

A töltelékhez most csibemájat és egy kevés csibemellet használtam, mert húslevest főztem, és ez volt kéznél. De nagyon változatosan elkészíthető étel, maradékfelhasználásra is tökéletes. Csináltam már én is fetasajttal és juhtúróval töltött gombát is. 




Hozzávalók:

4 db nagy sampiongomba (70 dkg)
15 dkg csibemáj
10 dkg csibemell
1 tojás
2 szikkadt kifli
kevés tej
kb. 15 dkg sajt
só, őrölt bors, oregáno, kakukkfű, bazsalikom
1 kisebb csokor petrezselyemzöld
1 szál újhagyma
3 gerezd fokhagyma
kevés olaj vagy zsír




A csibemellet és a májat is nagyon apróra vágtam. Egy kevés olivaolajat felhevítettem, beleraktam a karikára vágott újhagymát, üvegesre pirítottam, majd hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát is. Ezzel már csak pár másodpercig pirítottam, majd beleraktam a csibemellet és a májat is. A gombák levágott szárát is apróra kockáztam, az is ment a raguba. Fűszereztem, kevés vízzel felengedtem. Kb. 0,5 óra alatt elkészült, a levét elfőtte, az egészet zsírjára pirítottam.

Ekkor hozzáadtam a tejbe áztatott, majd alaposan kinyomkodott karikára vágott kiflit, 1 egész tojást, apróra vágott petrezselyemzöldet. A sajtból is belereszeltem egy keveset.
Megtöltöttem vele a gombafejeket, és egy sütőpapírral bélelt tepsire raktam, majd ment a 180 °C-ra előmelegített sütőbe.
30 perc sütés után ráraktam 4 vékony szelet sajtot, és még 5 percre visszaraktam, amíg kicsit ráolvadt.


Köretnek adhatunk mellé bármit, amit szeretünk. Mi most petrezselymes burgonyával ettük, és zöld veltelínivel leöblítettük. :)


1 megjegyzés:

kira21 írta...

Szemi! Ez a Toltott gomba nagyon gusztusos, a receptet elmentettem, koszike!!!!