2011. január 4., kedd

Aszalt szilvával töltött csibemell vörösboros aszaltszilva-mártással



Na, ez a cím jó hosszúra sikeredett... :)) De végül is benne van az egész recept. :))
Szilveszterkor ettük ebédre, szerintem nagyon finom volt. Gyorsan és egyszerűen elkészíthető,alig kell hozzá valami. Mégis egy nem mindennapi ételt tehetünk az asztalra.

Hozzávalók:

4 db csibemell
20 dkg aszalt szilva
0,5 liter vörösbor
fahéjrúd, csillagánizs

a panírhoz liszt, tojás, zsemlemorzsa

Az aszalt szilvát 2-3 órára annyi vörösborba áztattam,ami épp ellepte. Raktam bele csillagánizst és fahéjrudat is.
A csibemelleket folpack alatt óvatosan vékonyra klopfoltam, majd megsóztam. A folpack azért jó, mert így nem trancsírozzuk szét a puha csibemellet.
Mindegyikbe raktam 4-5 szem lecsepegtetett szilvát, feltekertem , és hústűvel összetűztem. Lisztbe, felvert tojásba, zsemlemorzsába forgattam, és forró olajban mindkét oldalán kisütöttem.

Amíg sültek, elkészült a szilvamártás is. A borban ázó szilvákhoz öntöttem még vörösbort, és lassú tűzön elkezdtem párolni. Szép lassan elfőtt a bor nagyrésze, ez kb. 10 percig tartott.
Kiszedtem belőle a fahéjat és a csillagánizst, majd botmixerrel pépesítettem.

A hús mellé hosszú szemű basmati rizst főztem, csak sóval és kevés frissen reszelt szerecsendióval fűszereztem.
Nekem nagyon bejött így ez a hármas ízkombináció: a natúr csibemell, a fahéjas szilva és a csipetnyi szerecsendióval ízesített rizs ...nyami!

Megjegyzés: az aszaltszilvát nem muszáj pépesíteni, darabosan is nagyon jó a hús és a rizs mellé.

6 megjegyzés:

Nelli írta...

Szemi!Ez nagyon finom lehetett!Annyira jól néz ki a képeken!El is vittem a recit!:-)Köszi

Bianka írta...

Bár már ebédeltem, de újra kezdeném :)

Chef Viki írta...

Azt kell mondjam: juuuuuuuuuuuuj, de tetszik!!!

Ami írta...

Én még éhes vagyok, így kérek belőle! :)))

Szemi írta...

Sajnos már elfogyott! :)

Legközelebb nem is fogom turmixolni a szilvákat, hanem egészben hagyom...

Gizi írta...

Nagyon guszta, én is viszem a receptet.:)