2010. szeptember 19., vasárnap

Gombafelfújt - VKF ! XXXVII.



Ez a gombafelfújt köretként készült a tárkonyos gombaragu mellé. A receptet Oliva oldalán találtam. Bár ő friss vargányát használt, én most sampionból készítettem el.

Hozzávalók:

30 dkg gomba
3 db zsemle
3 tojás
2 dkg vaj
kb. 3 dcl tej
só,bors
petrezselyemzöld

kevés vaj és zsemlemorzsa a formához

A felaprított zsemléket tejbe áztattam. Közben a vajon pár perc alatt megpirítottam a gombát. A kinyomkodott zsemlékhez adtam a tojások sárgáját, a gombát, sót,borsot, és a felaprított petrezselyemzöldet,jól összekevertem . Végül óvatosan beleforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjéket.

Egy őzgerincformát kikentem vajjal, morzsával megszórtam.A masszát belesimítottam, és 170 °C-on, kb. 35-40 perc alatt készre sütöttem.
Mielőtt kivesszük, csináljunk tűpróbát.

8 megjegyzés:

Bianka írta...

Micsoda mennyei gombás ételek. Szívesen lennék a vendéged :)

Névtelen írta...

Én is. carpi vagyok.

Szemi írta...

Bianka, Carpi, jöhettek ! :))

Éva írta...

Ez nagyon szép, és nagyon finom is lehet!

4Gyerek írta...

jujj de jók azek a VKF-ek. elvittem az ötleted, nem lábatlankodom nálad a vendégeskedéssel. ;)

Szemi írta...

Köszi Éva!

4gyerek, szerintem is jók a VKF-ek, egy rakáson láthatunk egy csomó jó receptet!

mézespuszi írta...

Szia!

Gondoltam megmutatom mit találtam ma a facebookon. Kajatanya oldal, a te recepteddel(szerintem):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=411828932228763&set=a.411828875562102.95145.411527368925586&type=1&theater
Simán lenyúlta!
Üdv. Niki, egy olvasód

Szemi írta...

Szia, Mézespuszi!

Köszönöm, hogy szóltál, megpróbálok írni az adott oldalra.. Tényleg az én fotómat, receptemet vitte el.. Ami nem is lenne gond, de simán levágta a nevemet, és odaírta az övét.. :(
Sajnos egyre jellemzőbb ez mostanában, hogy sokan mások tollaival szeretnének ékeskedni. :/