2010. július 14., szerda

Csokoládés meggylekvár



Ezzel a lekvár recepttel az NLC-n találkoztam, és rögtön eldöntöttem, hogy ezt muszáj megcsinálnom! Persze meggyet nem kaptam sehol, a környékünkön szinte mindent elvert a jég. Azért nem adtam fel, és végül sikerült vennem 5 kilót, amiből a tisztítás, magozás után maradt 3 kg. A feléből készült ez a fantasztikusan finom lekvár.
Mivel nem rajongok azért, hogy a 35 °C-ban órákig álljak a tűzhely mellett, én zselésítőt használok. Ebben még sosem csalódtam, a lekvároknak pont megfelelő lesz tőle az állaga.

Hozzávalók:

1,5 kg kimagozott meggy
50 dkg kristálycukor
1 zacskó Dr.Oetker zselésítő 1:3
15 dkg keserű csoki
1 dcl rum
0,5 citrom leve

A meggyet felraktam a tűzre főni, kb. 15 perc után egy merülő mixerrel félig szétturmixoltam. Azért csak félig, mert én szeretem,ha érezhető benne a gyümölcs.

Ekkor a zselésítőn lévő utasítás szerint a zacskó tartalmát elkevertem 2 kanál cukorral, és hozzáadtam a meggyhez. 1-2 perc főzés után, folyton kevergetve, hozzáadtam a többi cukrot is. Ezzel még 10 percig forraltam lassú tűzön, néha megkevertem.

Majd beleraktam a kockára vágott csokit és a rumot. Megvártam,míg a csoki felolvadt, ez kb.2 perc, aztán már szedhettem is ki az előkészített üvegekbe.
Szárazdunsztban 1 éjszakát pihentek, majd mentek a kamra polcára. Ebből az adagból kb. 5 üvegnyi / 250 ml-es/ lekvárt kapunk.




A meggy másik felét úgy akartam eltenni lekvárnak, hogy abból én is büntetlenül ehessek. Erre tökéletesen megfelel a nyírfacukor, ezt cukorbetegek is fogyaszthatják.

1,5 kg meggyhez 30 dkg nyírfacukrot,0,5 citrom levét és 1 zacskó Dr.Oetker 1:3 zselésítőt raktam. Friss vaníliával ízesítettem. A vaníliarudat felvágtam, kikapartam a belsejét, és a rúddal együtt a meggyhez adtam, így főztem meg. A lekvárfőzés többi része megegyezik a fent leírtakkal.
Mielőtt kiszedtem volna az üvegekbe, a vaníliarudat eltávolítottam.

Ennek is nagyon finom íze-illata lett! :))

4 megjegyzés:

Thrini írta...

Én nem mertem csokival kipróbáni a lekvárkészítést. Pedig biztos ízlene, valamelyik nap éppen lekváros-csokis muffin-t sütöttem és abban nagyon fincsi volt ez a páros.
Na majd jövőre... :)

Szemi írta...

Én nem sokat vacilláltam, mert nagyon sokan dicsérték. A meggy és a csoki nagyon jó páros! :))

Chef Viki írta...

Csodálatos!!!

Télen csokis narancslekvárt főztem, abban is működött. Na de mivel nem működik a csoki? :-DD

Gikilumu írta...

Nyam nyam! Nagyon fincsi:)
Köszi a receptet.