2018. szeptember 11., kedd

Baconbe göngyölt, aszalt paradicsommal töltött csirkecomb filé (paleo)


Hozzávalók:

4 db csirkecomb filé
10 dkg bacon
8-10 db aszalt paradicsom
fruity chabo habanero chiliszósz
olívaolaj
balzsamecetkrém
friss kakukkfű, bazsalikom, oregánó
méz
1 dl vörösbor



Kb. 1 dl olívaolajban elkevertem 1 mokkáskanálnyi Fruity Chabo habanero chiliszószt, és a friss fűszereket: oregánót, bazsalikomot, kakukkfüvet.
A csirkecomb filéket mindkét oldalukon megsóztam, majd a belső részüket alaposan megkentem a chilis-fűszeres  olívaolajjal. Ráraktam 2-2 darab aszalt paradicsomot (olajban eltett) , felgöngyöltem, és kívülről baconba tekertem, majd fogvájóval megtűztem , nehogy szétcsússzon. 
Hőálló sütőtálba raktam, és rálocsoltam a maradék chiliszószos olajat. 



A tálat alufóliával lefedtem, és 200 °C-ra előmelegített sütőbe raktam. 1 órán át letakarva sütöttem, majd a fóliát levéve egy kicsit megpirítottam a grillt bekapcsolva. 

Mikor elkészült, leöntöttem a húsok alól a kisült pecsenyelevet egy kisebb lábasba. A húsokat lefedve félretettem.
A pecsenyelevet elkezdtem forralni, adtam hozzá 1 dl vörösbort, 1 kiskanálnyi mézet, és egy kevés balzsamecetkrémet. Pár perc alatt besűrűsödött, és így egy nagyon finom szószt kaptam, amit  tálaláskor a húsokra locsoltam. 


Készítettem hozzá sült répát, amit baconba tekertem. Beleraktam egy hőálló tálba, kevés mézet csurgattam rá, és meglocsoltam egy kis olajjal, amiben az aszalt paradicsom volt (olívaolajjal is lehet).
Először lefedve sütöttem-pároltam, majd takarás nélkül is rápirítottam. 


A másik köret sütőben sült lecsó volt. Paprikát, paradicsomot, hagymát és cukkinit vékonyabb csíkokra vágtam, és a tepsibe terítettem. Került rá egy kevés kockára vágott füstölt szalonna is. Megsóztam, olívaolajjal meglocsoltam, és készre sütöttem. 





Nincsenek megjegyzések: