2018. augusztus 3., péntek

Aszalt paradicsomos fasírt (paleo)



Húúú, de nagyon rég nem írtam ide.. Pedig azért március óta is főztem 1-2 új dolgot, de egyszerűen nincs időm a bejegyzések szerkesztésére.. A fb-os oldalamon lévő albumba gyorsabban felrakok dolgokat, gyors leírással, de a blog sajnos rendre háttérbe szorul. Ez a fasírt viszont nagyon finomra sikeredett, így mindenképp szeretném, ha meglenne itt a blogon is a receptje. 

Hozzávalók:

0,5 kg darált pulykahús
10 dkg fekete erdei sonka ( Lidl )
2 egész tojás
1 közepes cukkini
1 maréknyi aszalt paradicsom
3 evőkanál gari dara
só, őrölt pirospaprika
frissen őrölt 4 színű bors
friss bazsalikom és oregánó 
kókuszzsír



A hőálló sütőtálat ( 24x24 cm) vékonyan kikentem kókuszzsírral. A sonkából 6 szelettel kibéleltem az alját, a maradék 4 szeletet apróra vágtam. A darált húshoz kevertem a tojásokat, sonkát, apróra vágott aszalt paradicsomot, fűszereket és a gari darát. A cukkinit meghámoztam, gyufaszál vékonyságúra gyalultam, majd megsóztam, és vártam vele, hogy kiengedje a levét. Kinyomkodtam, és ezt is a masszához adtam. Jól elkevertem, átgyúrtam az egészet, és a sütőtálba simítottam. 
200 °C-ra előmelegített sütőbe toltam, és 1 óra alatt készre sütöttem. 
Melegen és hidegen is nagyon finom. 

Megjegyzés: ha van több sonkánk, akkor a tetejét is befedhetjük vele, de nekem csak ennyi volt itthon.
A gari darát nem érdemes kihagyni, lazítja a húsos masszát, felszívja a felesleges nedvességet is.  Ezen kívül is nagyon sok jó tulajdonsága van, mivel fermentált élelmiszer. 






Nincsenek megjegyzések: