2015. május 13., szerda

Rakott zeller


Teljesen úgy néz ki, mint a rakott krumpli, ugye? :)) És az íze is egészen hasonló, alig picit érződik ki a zeller.. mondjuk engem nem zavar, szeretem a zellert, de vannak, akik valamiért nem kedvelik ezt a zöldséget. Talán mert a húslevesekben szétfőtt zeller volt az egyetlen, amivel találkoztak eddig.. Pedig annyi finomságot lehet belőle készíteni, sütve is nagyon finom.. és kiválóan lehet vele helyettesíteni a burgonyát.
 A rakott krumpli íze nagyon hiányzott már, igazából azért nem csináltam eddig, mert a tejföl része volt számomra problémás. Mivel a paleo diéta a tejterméket sem engedi, ezért valamivel pótolni kell, hisz ez a fajta rakottas úgy finom, ha nincs belőle kihagyva ez az alapanyag. Kókusztejszínt nem akartam.. maradt a kesuból késztíthető tejföl. Vettem is párszor kesudiót, de mindig elcsemegéztük, mielőtt tejföllé változtathattam volna.. :)) . De most végre megcsináltam, és nagyon finoooom! :)
A paleo diétában a sajt kompromisszumos, és csak az érett, kemény sajtok (parmezán, grana padano) vannak engedélyezve, azok is csak ritkán. 4 hónap óta most először használtam, erre az ételre egyszerűen kellett.. :)
A mennyiségek a receptben csak irányadók, ízlés szerint változtathatja mindenki. 



Hozzávalók:

1 közepes fej zeller
1 szál (pikáns) házi kolbász
pár szelet bacon
6 főtt tojás
kevés zsír 
5 dkg reszelt parmezán 

10 dkg kesudió
só, csipetnyi frissen őrölt bors
kb. fél citrom leve



Először a tejfölnek álltam neki. A kesut be kell áztatni fél órára annyi vízbe, ami épp ellepi. Van, aki egy éjszakát áztatja, szerintem felesleges, a fél óra is épp elég volt neki. 
A zellert meghámoztam, 4 részre vágtam, és vékonyan felszeleteltem. Sós vízben 30 percig főztem fedő nélkül, majd leszűrtem. Közben megfőztem a tojásokat, és elkészítettem a tejfölt is. 

A beáztatott kesuról leöntöttem a vizet, és beleraktam a késes aprítómba, és tiszta vizet öntöttem hozzá, ismét kb. annyit, hogy éppen csak ellepje. Pár perc alatt krémesre turmixoltam. Ekkor sóztam, borsoztam, és hozzáadtam a citromlevet. 



A tálat vékonyan kizsíroztam, és az aljára fektettem a bacon szeletek háromnegyed részét. Erre jött a zeller fele, majd a felkarikázott tojás és a kolbász. A tetejére ismét zeller került, ezt megszórtam a maradék felkockázott baconnel. 
Ráraktam a reszelt sajtot, a kesutejföllel meglocsoltam. 


200°C-ra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sült. 
Házi savanyúsággal ettük.





Nincsenek megjegyzések: