2012. június 2., szombat

Málnás-tejszínes és gesztenyés-tejszínes képviselőfánk



Nagyon rég csináltam már képviselőfánkot, még a receptet sem találtam hozzá. Persze körülnéztem a neten, de ahány recept, annyi változat a hozzávalók arányára. Elrontani pedig nem szerettem volna. Felhívtam anyut, ő lediktálta nekem végül a régi receptünket.
Hát, kinézetre nem a legszebbek lettek. :)) Azt hiszem, hogy egy kicsit sok volt hozzá a tojás. Valahol olvastam, hogy nem is darabra kéne venni a tojásokat, hanem dekára lemérve, úgy pontosabb... Ha mérni nem is fogom legközelebb, de jobban fogom figyelni menet közben a tészta állagát, ha nagyobbak a tojások, akkor lehet, hogy 5 is elég lesz hozzá.

Sokan félnek nekiállni az égetett tészta készítésének, pedig nem olyan bonyolult. A lényeg, hogy pár szabályt be kell tartani, de egyébként nagyon gyorsan elkészül, és nagyon változatosan ízesíthető, csak a fantáziánk szabhat határt.
Mivel a tészta önmagában ízetlen, ugyanúgy mehet bele édes és sós töltelék is.

Hozzávalók:

6 tojás
12,5 dkg vaj
15 dkg finomliszt
2,5 dcl víz
csipetnyi só

A hideg vízbe belerakjuk a vajat, és addig forraljuk, míg a vaj elolvad benne. Hozzáadjuk a sót és a lisztet is egyszerre beleöntjük. Folyamatosan kevergetjük, és addig hagyjuk a tűzön, míg a massza így elválik az edény falától.
Ekkor lehúzzuk a tűzről, és langyosra hűtjük, majd a tojásokat egyenként hozzáadjuk. Minden egyes tojással alaposan elkeverjük a masszát.



A sütőt előmelegítjük 200 °C-ra. A tésztát csőrös nyomózsákba rakjuk, és a sütőpapírral bélelt tepsire kis halmokat nyomunk belőle. A sütő aljába önthetünk egy kis vizet, így gőz keletkezik, ez segít felhúzni a tésztát.
10 percig ezen a magas hőfokon sütjük, majd visszavesszük 180 °C-ra, és további 8-10 percig sütjük a tésztát. A sütő ajtaját nem szabad közben nyitogatni, mert akkor a tészta összeesik.

A sütőből kivéve pár percig a tepsin hagyjuk, majd rácsra szedve hagyjuk egy kicsit hűlni. Ekkor a tetejét éles késsel (szerintem legjobb a recés kés) levágjuk. Csak akkor töltjük meg, ha már teljesen kihűlt a tészta.




A fánkok fele málnás-tejszínes tölteléket kapott. Még mindig volt a fagyasztóban málna, már nagyon ideje volt elhasználni, hisz lassan itt a friss. 
Sajnos nem mértem le, de kb. 3-4 maréknyi lehetett.  Mikróban 1-2 perc alatt kiolvasztottam, és egy szűrőbe raktam, míg a leve kicsepegett. Közben egy tejszínt 1 vaníliás cukorral habbá vertem. Hozzáadtam a málnát és egy kevés porcukrot, majd összekevertem.

Pár kocka étcsokit a mikróban felolvasztottam , és a fánkok belsejébe csurgattam belőle. Erre jött a málnás töltelék, majd sima felvert tejszín.
A fánkok tetejét visszaillesztettem, és a tetejére is csokit csurgattam.


A fánkok másik felébe jött a gesztenyés töltelék.
25 dkg gesztenyepüréhez adtam egy kevés rumot (lehet aromát is), villával elkevertem. Felvertem egy tejszínt habbá, és a gesztenyével összekevertem. Ha nem érezzük elég édesnek, tehetünk bele vaníliás cukrot, vagy porcukrot.
A fánkok aljába ismét csoki ment, erre a tejszínes gesztenyepüré, majd ismét a sima tejszín, amit vaníliás cukorral vertem fel, majd a végén habfixálót is raktam bele, hogy jobban megálljon.



A kalapokat visszailletsztve megszórhatjuk a tetejét porcukorral...



... vagy megcsurgathatjuk olvasztott csokival.




Bár kissé amorf a fánkok formája, az ízük jó lett, és végül is ez a lényeg. :)
Azt tudom ajánlani, hogy a fánkok belülről csokival való csurgatását ne hagyjuk ki. Ahogy megdermed benne a csokoládé, nagyon jó kis kontrasztot ad a roppanós csoki, és a puha krém. :)




2 megjegyzés:

Belly írta...

Gyönyörűek!Kérhetek párat?

Konyhavirtuóz írta...

Képviselőfánk, gesztenye, málna...mindegyiket imádom! Isteni lehet!