2010. március 10., szerda

Sokmagvas rozsos bucik



A múlt hét végén csináltam egy adag öregtésztát teljeskiőrlésű rozslisztből. Nagy része ment a fagyasztóba, de egy adagot a hűtőben hagytam. Kb. 1 hétig tárolható így.
Tegnap végül felhasználtam, ezek a sokmagvas bucik készültek belőle.

Hozzávalók:

32 dkg Bl 80-as kenyérliszt
18 dkg Rl 90-es rozsliszt
20 dkg tk. rozsos nyanya
10 dkg őrölt zabpehely
2 evőkanál burgonyapehely
2 evőkanál lenmag
1 evőkanál szezámmag
2 evőkanál napraforgómag
4 dcl langyos víz
1,5 dkg élesztő
1 kiskanál cukor
3 kiskanál s
2 evőkanál olaj

A hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe raktam, és beindítottam a dagasztóprogramot.Figyeljük közben, szükség szerint pótoljuk a folyadékot vagy a lisztet, mindig csak 1-1 kanállal adagolva.
A gép 20 perc alatt szép simára dagasztotta a tésztát. Ekkor kivettem, kézzel is átgyúrtam kicsit, hogy biztos legyek benne, hogy jó -e tészta állaga. A tészta akkor lesz jó, ha kellően ruganyos, és már nem tapad a kézre.
Ekkor átraktam egy kelesztőtálba, és 20 percig meleg helyre raktam. Ekkor kicsit átgyúrtam,majd visszatettem,és hagytam ,hogy kb. 40 perc alatt a duplájára keljen.

Ekkor a tésztát lisztezett deszkára borítottam, és 12 darabra vágtam. Mindegyiket gömbölyűre formáztam, és 20 percig letakarva pihentettem.
Ezután jöhet a formázás. Csinálhatunk belőle zsemlét, kiflit, vagy akár ilyen kis bucikat is.

Ezeknek az elkészítését IDE kattintva egy videón is végigkövethetjük.

Mikor megformáztam a bucikat, ismét hagytam őket kb. 25 percig pihenni. Közben előmelegítettem a sütőt 200°C-ra. A sütő aljába egy kis edényben vizet raktam.A bucikat egy sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam, tetejüket langyos vízzel megkentem, és különböző magvakkal megszórtam.

A 200 °C-os sütőben kb. 20 perc alatt készre sültek. Mikor kivettem,hideg vízzel megspricceltem, és rácson hagytam kihűlni.Nagyon finom, ízes, egészséges péksütik lettek.
Bár a teljeskiőrlésű liszt és a magvak miatt sűrűbb a belseje,mint egy fehérkenyérnek, de egyáltalán nem fojtós,száraz. A képen is látható, hogy szép lyukacsos lett a belseje.

Megjegyzés: a zabpelyhet egy késes aprítógépben 1 perc alatt lisztté tudjuk őrölni. Ha ez nincs, egészben is beletehetjük.

Nincsenek megjegyzések: