2014. február 19., szerda

Sült zeller



Már többször belefutottam különböző helyeken a sült zellerbe, de aztán valahogy mindig elmaradt az elkészítése.
Pedig a sült cékla is nagy kedvenc, és annál is megtapasztaltam, hogy mennyire más a zöldségek íze sütve, mint párolva vagy főzve. Most utoljára Dalla cucina per te oldalán jött nekem szembe, és úgy döntöttem, hogy itt az ideje, hogy megcsináljam. Ebédre csirkét sütöttem, pont jól jött köretnek. Kiválóan helyettesíthető vele a sült krumpli, és tényleg nagyon-nagyon finom! Ráadásul sokkal diétásabb is, és extra gyorsan elkészül, mindössze 15 perc kell neki. 
Van még valaki, aki ezek után nem akarja kipróbálni? :))





Hozzávalók:

1 nagyobb zellergumó
kevés olívaolaj

fűszerezés ízlés szerint, nekem most:

himalája só
4 színű frissen őrölt borskeverék
szárított kakukkfű

A zellert megpucoltam, karikára, majd vékony hasábokra vágtam. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, sóztam, fűszereztem,  kevés olívaolajjal meglocsoltam. Kézzel kicsit összeforgattam, hogy mindenhol egyformán fűszeres és olajos legyen.
180 °C-ra előmelegített sütőbe toltam, és 15 perc alatt készre sütöttem. Nem kell letakarni!




6 megjegyzés:

Monika írta...

nyami!!!!!begyűjtöttem a receptet,köszönöm!:)

kepi táska írta...

Szemi, ez tényleg nagyon jó ötlet és milyen egyszerű. Én is kipróbálom.

Szemi írta...

Mamka, örülök, hogy tetszik! :)

Kepi, biztos vagyok benne, hogy neked ízleni fog. :) És tényleg pofon egyszerű, gyors, és finom.. :)
Legközelebb rakok mellé répát is paszternákot, ajánlották, hogy az is nagyon finom.
Nekem a cékla is nagyon bejött sütve, teljesen más ízük van így a zöldségeknek, mint főzve vagy párolva.

Nelli írta...

Annyira szeretem :-)

Dia írta...

Vaooo! Isteni lehet! Imadjuk a zellert,tuti elkeszitem!

Szemi írta...

Köszönöm Dia! :)
Remélem, nektek is ízleni fog! :)