2018. március 3., szombat

Almás paszternákpüré (paleo)


Ezt a paszternák pürét már régóta terveztem elkészíteni, de valahogy mindig elmaradt. Ma viszont minden volt itthon hozzá, és úgy gondoltam, hogy a füstölt szalonnás savanyú káposzta ágyon sült csibecombok mellé tökéletes köret lesz. 
A receptet Alexandra gasztroblogján találtam, csak a fűszerezése lett nálam picit más. Viszont én is használtam hozzá egy nagyon kevés vajat és parmezánt. Ezek a paleo diétába csak nagyon kompromisszumosan férnek bele, de könnyen elkészíthető ezek nélkül is. A vajat kiválthatjuk kókuszzsírral, a parmezánt pedig elhagyjuk belőle. Én nagyon ritkán használom mindkettőt, de évi 2-3 alkalommal ilyen kis mennyiségben nekem beleférnek. 



Hozzávalók:

0,5 kg paszternák
2 db alma (nekem most Pink lady)
2 kiskanál teavaj
2 kiskanál kókusztejszín (cocomas)
kb. 3-5 dkg parmezán
só, frissen őrölt bors
szárított kakukkfű
reszelt szerecsendió 


A paszternákot megtisztítottam, hosszában félbevágtam, majd felkarikáztam. Nagyon kevés vízben elkezdtem párolni, sóztam, hozzáadtam egy csipetnyi kakukkfüvet és egy leheletnyi frissen őrölt borsot.
Mikor már majdnem készre párolódott, hozzáadtam a megtisztított, felkockázott almát is, és fedő alatt készre pároltam. Leöntöttem róla a vizet, ekkor ráreszeltem egy kevés szerecsendiót, hozzáadtam a vajat, kókusztejet és belereszeltem a parmezánt is. 
Botmixerrel pürésítettem, és egy nyomózsák segítségével kis rózsákat nyomtam belőle a tányérra. 


Nincsenek megjegyzések: